Évekre vagyunk a digitális átállástól
Még sokáig nem kell búcsút intenünk

Az optikai lemezeken terjesztett játékok és a digitális disztribúció közötti szakadék előbb-utóbb az online letöltések világának kedvez majd, addig azonban még aludnunk kell párat -- legalábbis ha hiszünk az International Data Corporation jelentésének. A neves vállalat 67 oldalas, kötetenként 4500 dollárt kóstáló tanulmánya évi 3%-os csökkentést vár a dobozos játékszállítmányokkal kapcsolatban, s ez a trend egészen 2016-ig folytatódni fog (magyarán a mostani szállítmányok nagyjából 90%-a kerül boltokba három évvel később).

Bár 2010 és 2012 között a digitális eladások aránya drasztikusan emelkedett, az IDC szerint szerint ez a folyamat lelassul az elkövetkezendő pár évben, mert kijönnek az új konzolok, amik adnak egy egészséges löketet a lemezgyártóknak. Ez a folyamat a 2012-es Wii U-val indult el, melyből 2016 végére 50 millió eladott példányt várhatunk -- az új Xboxra és PlayStationre csak nagy általánosságokban tér ki az irat, valamint említésre kerül, hogy a különféle third-party set-top kiszerelésű gépek és médiarendszerek (mint amilyen a közelgő Steam Box) terjedése gyorsabb ütemre kapcsolhat.

Röviden: az új konzolgeneráció dominanciája alatt még nem kell búcsút intenünk a polcokat elfoglaló játékdobozoknak, mert a gyártói érdekek azt diktálják, hogy legyen optikai tároló egy-egy AAA-cím mögött. Különösen játékgépek esetén fontos ez, melyek ugye dominánsan uralják a videojátékok piacát. PC-n persze lehet, hogy másképp alakulnak a dolgok.