
A CCP első reakciója az volt, hogy bejelentették: minden letöltő és seeder IP-címét naplózzák, összevetik a játékosok IP-címével, és ha azonosságot találnak, az illetőt azonnal kizárják – mondjuk, ez nem igazán oldja meg a problémákat. Aztán kiadtak egy közleményt (a fent belinkelt fórumtéma alján elolvasható angolul), melyben kifejtik: mindez nem jelent biztonsági problémát, és, idézem „a kliens által használt Python szkriptnyelv könnyen visszafordítható olvasható kóddá”, azaz nem belsős kiszivárgásról van szó, hanem a kliensfájl visszafejtett változatáról (bár az említett beszélgetésben Abuser azt állítja, folyamatosan kapja a frissítéseket valakitől). Szintén leszögezik: mindez nem jelent veszélyt a felhasználókra, egy megbuherált kliensfájl nem juthat be a szerver belső körébe, a CCP megfelelő védelmet állított fel ennek megakadályozására, tehát nincs mitől félni, főleg nem kell aggódni a személyes adatok miatt, azok is teljes biztonságban vannak.
Mi is ezt reméljük, bár ez a botrány megint nem tesz jót sem a CCP-nek és az EVE-nek, sem a műfajnak, gondoljunk csak az NCSoft hasonló problémájára (náluk is kilopták a kódot), a több MMOG-t is súlyosan terhelő botokra (lásd példának, ha már a koreaiakat említettem, a Silkroadot), a rengeteg csalásra és az azt követő tömeges kirúgásokra (a Blizzard a WoW kapcsán szinte sportot űz ebből). Valahol, valakiknek egyszer komolyan össze kellene ülnie, és alaposan átrágni mindezt, mert nyugtatgathatnak minket bárhogy, azért csak ott van a zabszem az ember hátsójában, és mindig megmozdul, ha egy ilyen hír felröppen...