A legújabb skandalum, mely megrázta az univerzumot, ismét nem kispályás: a játék kliensoldali forráskódja megjelent és így letölthető vált az egyik legismertebb torrentszerveren. Ráadásul az ismeretlen, a beszédes Abuser névre hallgató elkövető egy szintén kínos beszélgetést is mellékelt, melyet a CCP egyik állítólagos fejlesztőjével készített. Ebben kifejti, hogy a kód szinte alig tartalmaz védelmet, így a játék rendkívül könnyen sebezhető, egyszerű hozzá botokat írni és telepíteni, sőt, a felhasználók adatai sincsenek különösebb biztonságban. A Morpheus nevű illetékes védte a mundér becsületét, és közölte, hogy nem hagyják zsarolni magukat. Ezután tette meg a meglehetősen elítélhető lépést Abuser.
A CCP első reakciója az volt, hogy bejelentették: minden letöltő és seeder IP-címét naplózzák, összevetik a játékosok IP-címével, és ha azonosságot találnak, az illetőt azonnal kizárják – mondjuk, ez nem igazán oldja meg a problémákat. Aztán kiadtak egy közleményt (a fent belinkelt fórumtéma alján elolvasható angolul), melyben kifejtik: mindez nem jelent biztonsági problémát, és, idézem „a kliens által használt Python szkriptnyelv könnyen visszafordítható olvasható kóddá”, azaz nem belsős kiszivárgásról van szó, hanem a kliensfájl visszafejtett változatáról (bár az említett beszélgetésben Abuser azt állítja, folyamatosan kapja a frissítéseket valakitől). Szintén leszögezik: mindez nem jelent veszélyt a felhasználókra, egy megbuherált kliensfájl nem juthat be a szerver belső körébe, a CCP megfelelő védelmet állított fel ennek megakadályozására, tehát nincs mitől félni, főleg nem kell aggódni a személyes adatok miatt, azok is teljes biztonságban vannak.
Mi is ezt reméljük, bár ez a botrány megint nem tesz jót sem a CCP-nek és az EVE-nek, sem a műfajnak, gondoljunk csak az NCSoft hasonló problémájára (náluk is kilopták a kódot), a több MMOG-t is súlyosan terhelő botokra (lásd példának, ha már a koreaiakat említettem, a Silkroadot), a rengeteg csalásra és az azt követő tömeges kirúgásokra (a Blizzard a WoW kapcsán szinte sportot űz ebből). Valahol, valakiknek egyszer komolyan össze kellene ülnie, és alaposan átrágni mindezt, mert nyugtatgathatnak minket bárhogy, azért csak ott van a zabszem az ember hátsójában, és mindig megmozdul, ha egy ilyen hír felröppen...
A CCP első reakciója az volt, hogy bejelentették: minden letöltő és seeder IP-címét naplózzák, összevetik a játékosok IP-címével, és ha azonosságot találnak, az illetőt azonnal kizárják – mondjuk, ez nem igazán oldja meg a problémákat. Aztán kiadtak egy közleményt (a fent belinkelt fórumtéma alján elolvasható angolul), melyben kifejtik: mindez nem jelent biztonsági problémát, és, idézem „a kliens által használt Python szkriptnyelv könnyen visszafordítható olvasható kóddá”, azaz nem belsős kiszivárgásról van szó, hanem a kliensfájl visszafejtett változatáról (bár az említett beszélgetésben Abuser azt állítja, folyamatosan kapja a frissítéseket valakitől). Szintén leszögezik: mindez nem jelent veszélyt a felhasználókra, egy megbuherált kliensfájl nem juthat be a szerver belső körébe, a CCP megfelelő védelmet állított fel ennek megakadályozására, tehát nincs mitől félni, főleg nem kell aggódni a személyes adatok miatt, azok is teljes biztonságban vannak.
Mi is ezt reméljük, bár ez a botrány megint nem tesz jót sem a CCP-nek és az EVE-nek, sem a műfajnak, gondoljunk csak az NCSoft hasonló problémájára (náluk is kilopták a kódot), a több MMOG-t is súlyosan terhelő botokra (lásd példának, ha már a koreaiakat említettem, a Silkroadot), a rengeteg csalásra és az azt követő tömeges kirúgásokra (a Blizzard a WoW kapcsán szinte sportot űz ebből). Valahol, valakiknek egyszer komolyan össze kellene ülnie, és alaposan átrágni mindezt, mert nyugtatgathatnak minket bárhogy, azért csak ott van a zabszem az ember hátsójában, és mindig megmozdul, ha egy ilyen hír felröppen...
Ha beépítenék sok felhasználónak megadatnék a közösségi élet egy adott formája: a Chat ablak. Melyben kereskedhet, cseveghet guild teendőit végzi szervezhet, s közbe bányászik vagy fejlődik karaktere. Ha ez oly slampos s megvetendő h egész nap van élete vagy nincs, ne a fejlesztő döntse el. Esetleg: farmolja ki a botra valót Játékon belül. Megkötésekkel, kikötésekkel de legyen rá lehetősége, s máris többen vannak.
Valahogy nem igazán érzek kedvet az online játékokhoz, és ezek a botrányok sem igazán ösztönöznek a játékszerverekhez való csatlakozásra.
Pedig ennek a játéknak a képei is egészen jók! Nagy durranás lehetne belőle, ha nem szúrnák el már előre.
Valahogy nem igazán érzek kedvet az online játékokhoz, és ezek a botrányok sem igazán ösztönöznek a játékszerverekhez való csatlakozásra.
Pedig ennek a játéknak a képei is egészen jók! Nagy durranás lehetne belőle, ha nem szúrnák el már előre.
Hát igen az eve megint hozza a formáját. Nem tudom, de szerintem pár kirugás jót tenne céggel. Bár lehet, hogy nem. Valamit azért csinálni kéne, mert ez így nem helyzet. Mondjuk önmagában anyira nem durva az incidens, de a múlt, az múlt. Nem lehet könnyű enyit bénázni
Hát igen az eve megint hozza a formáját. Nem tudom, de szerintem pár kirugás jót tenne céggel. Bár lehet, hogy nem. Valamit azért csinálni kéne, mert ez így nem helyzet. Mondjuk önmagában anyira nem durva az incidens, de a múlt, az múlt. Nem lehet könnyű enyit bénázni