Nem csak a bajnokok teljesítettek kiválóan, hanem a Telekom és Ericsson eszközökre épülő 5G mobilhálózata, illetve a Huawei által kiépített vezetékes hálózat is, lehetővé téve a késleltetésmentes játékélményt és a párharcok zavartalan követését.
Folyamatosan magas nézőszám előtt rendezték meg az Esport CUP powered by Telekom versenyeit Budapesten. A rangos megmérettetés – amelynek lebonyolításában az Esport1, technológiai támogatásában 5G-ben az Ericsson, vezetékes hozzáférés tekintetében pedig a Huawei volt a Telekom partnere– világszínvonalú műszaki környezetben, látványos küzdelmeket hozva bizonyította az e-sport magyarországi csúcseseményeinek létjogosultságát.
A verseny legélesebb szakaszában két mobilos és tíz PC-s csapat mérte össze az erejét. Mobilon a League of Legends Wild Rift játékban a No Synergy csapata lett a győztes – a csapattagok egy-egy Xbox vezeték nélküli kontrollerrel, három hónap Game Pass tagsággal, egy Asus gaming Wifi routerrel és egy Venom xCloud csomaggal lettek gazdagabbak az Ericsson felajánlása nyomán. A PC-s versenyzők között a LoL-ban a MyRÁK csapata diadalmaskodott, itt a csapattagok egy Huawei Watch 3 PRO Classic okosórát, illetve egy-egy Samsung Galaxy A52S 5G-képes okostelefont kaptak a Huawei és a Telekom jóvoltából. A hasonló világversenyek gyakorlatát követve a versenybírák megválasztották a bajnokság MVP-jét, azaz a Most-Valuabe-Player-t (a legértékesebb játékost) is Robu személyében - az ő nyereménye egy okos Wifi rendszer a Telekom adományaként.
A magas grafikai igényű játékok zavartalan futását és közvetítését garantáló infrastruktúra kialakításában a Telekom vállalt főszerepet – az Ericssonnal az oldalán - a kimagasló 5G-élményt nyújtó mobilhálózat révén. Az eredmény egy kivételes minőségű adatkapcsolat lett, amelynek köszönhetően az 5G-s sarokban kereskedelmi mobilokon játszó versenyzők 1Gb/s adatátviteli sebesség mellett csupán 11 ms késleltetést tapasztalhattak – ez kiemelkedően jónak számít, ugyanúgy, mint a PC-s versenyszámban átlagosan regisztrált 3,7 ms alatti érték. A fix (vezetékes) hálózat kiépítése a Huawei és a Telekom közös feladata volt – az együttműködés nyomán sikerült játékosonként 8,8Gb/s letöltési sebességet produkáló hálózati élményt biztosítani a résztvevők számára (ugyanez a szám a mobil hálózatra vetítve 1Gb/ volt).
Az Esport CUP powered by Telekom nem csak azt mutatta meg, milyen gazdag a hazai mezőny kiemelkedő képességű e-sport-tehetségekben, hanem azt is, hogy a kommunikációs technológiában is hozni tudjuk a világszínvonalat. A Huawei-jel közös vezetékes hálózatunk stabil partnere volt a játékosoknak és a Telekom és az Ericsson által kiépített 5G hálózat hiba nélkül teljesítette a verseny elvárásait. Ez azt jelenti, hogy ugyanez a technológia az ipar kihívásaival hasonló könnyedséggel birkózik meg, hozzájárulva a leginnovatívabb hazai vállalkozások versenyképességéhez – nyilatkozta Lubor Zatko, a Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.