A hősismereti rendszer bevezetésével pontokat, szinteket és jutalmakat gyűjthetsz azzal az adott hőssel, amelyikkel épp szeretnél. Ezáltal a többi játékos is látni fogja, ha nem most játszol először a kedvenc hősöddel, és tudni fogják, hogy mennyire kell tartaniuk tőled.
„A LoL-meccsek után a csapatod teljesítménye és a saját eredményeid alapján pontokat kapsz a hősöd után. Ha elég pontot összegyűjtesz, új ismeretszintet érsz el a hőssel, és újabb jutalmakra tehetsz szert.”
A meccsek után kapsz egy osztályzatot, mint az iskolában. Az osztályzat az alapján kerül meghatározásra, hogy milyen teljesítményt nyújtottál azon a meccsen a hősöddel, és milyen pozíción játszottál. A kliensbeli profil oldaladon pedig egy új statisztikai mutató szerepel majd, amivel nyomon tudod követni a fejlődésedet a hősökkel, amikkel játszol. Amennyiben eléred a 4. majd az 5. osztályt a következő jutalmakban lesz részed: töltőképernyő jelvény, egyedi hangulatjelzések, bemondói kiírások.
A tesztszerveren március 11-től már kipróbálható az új funkció. Rengeteg új lehetőséget aknázna ki a Riot, ha ez a ranked rendszerbe is eljut valamilyen formában. Gondolj csak bele, nincs több „először játszok ezzel a hőssel, azt sem tudom, mik a képességei”! Reméljük, hogy minél hamarabb kiküszöbölik a felmerülő hibákat, és érkezik végleges formájában a rendes kliensre is!