• Baz Luhrmann rendező elárulta, hogy eredetileg 4 órás lett volna az Elvis
  • Kivágták az első szerelem, a banda átalakításának és a Jailhouse Rock születésének jeleneteit
  • Csütörtökön debütál a 2 és fél órás moziváltozat
  • A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok

Tapasztalt rendezők gyakran emlegetik filmjeik hosszú változatát. Így tett Baz Luhrmann is a hazai mozikban csütörtökön debütáló Elvis kapcsán. A neves direktor, aki a Moulin Rouge! című musical révén, illetve a Rómeó és Júlia és A nagy Gatsby feldolgozásával szerzett hírnevet, kilenc év után jelentkezik saját filmmel. Az amerikai ikon és menedzsere életét feldolgozó biopic 2 óra 39 perces játékideje még a mai trendek mellett is hosszúnak nevezhető, a Radio Times-nak azonban Luhrmann elárulta, hogy csak kompromisszumok miatt vágták meg eredetileg négy órás munkáját.

A rendező elmondása szerint több izgalmas mellékszál került ki a filmből, például amint a Tom Hanks alakította menedzser megszabadul Elvis eredeti zenésztársaitól. Láthattuk volna a Jailhouse Rock születését, az énekes Nixonnal szervezett találkozóját és első barátnőjéhez, Dixie-hez fűződő viszonyába is mélyebb betekintést nyertünk volna. „Elérkezik az a pont, amikor nem lehet mindent megtartani, inkább a karakter lelkét próbáltam megragadni” – magyarázta a direktor.

elvis-warner-gq-screening31.jpg
(A kép forrása: British GQ)

Luhrmann egy podcast adásban kitért arra is, hogy miért nem Harry Styles-t választotta végül Presley szerepére. „Harry kifejezetten tehetséges színész. Szívesen dolgoznék vele egyszer… A probléma az, hogy ő Harry Styles. Ő már egy ikon” – érvelt. Végül is a Volt egyszer egy… Hollywoodból ismert Austin Butler kapta a főszerepet.

mv5bmgi2n2y0ntitoty1os00mjuylwixm2ytm2i1yjc4zjbkmze1xkeyxkfqcgdeqxvymtuzmtg2odkzv1.jpg
(A képek forrása: IMDB)

Elvis

A csütörtökön debütáló film az alkotók elmondása szerint nem hagyományos életrajzi történet lesz, hanem Elvis és menedzsere, a magát csak „ezredesnek” szólíttató Tom Parker rapszodikus, barátság és utálat között ingadozó kapcsolatára koncentrál. Utóbbi szemszögéből követhetjük a rock and roll királyának pályáját, sikereit, seregben töltött éveit és kudarcos pillanatait, illetve közelebbről megismerjük élete legfontosabb nőjét, Priscillát is. A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok.

TOVÁBBI ZENÉSZFILMEK

Ha további zenész-zenekaros filmekre vágytok, mostanában alaposan el vagyunk eresztve hasonszőrű produkciókkal. A Bohém Rapszódia sikere után Elton JohnDavid BowieAretha FranklinBob DylanLionel RichieCéline DionJudy Garland és a Mötley Crüe is mozivászonra vagy képernyőre került. A Netflix dokumentumfilmmel tisztelgett Britney SpearsKanye West és The Notorius B.I.G. előtt, az Apple TV+ Billie Eilish életébe engedett betekintést, oknyomozó anyagot láthattunk Jackoról, illetve készül egy Prodigy doksi is.

Elég lassan haladnak a munkálatok, mindenesetre az utóbbi években bejelentettek már PrinceMichael JacksonRobbie WilliamsBob Marley és két Amy Winehouse biopic-et. Madonna saját magát rendezné, Daniel Radcliffe Weird Al Yankovic bőrébe bújik. Érkezik továbbá egy Bee Gees mozi, a Sex Pistols pályáját Danny Boyle dolgozza fel. Scorsese a Grateful Dead kultikus gitárosa, Jerry Garcia, majd Spielberg oldalán a legendás karmester, Leonard Bernstein életét mutatja be. Baz Luhrmann Elvis-t varázsolja vászonra, a Foo Fighters pedig egy horrorfilmben tűnik fel hamarosan. Ti melyiket várjátok a legjobban?