- A Ground Zeros csak az előétel volt
- Több rész is jött volna
- Nagyjából mint egy streaming sorozatnál
A narratívát kihangsúlyozó videojátékoknak nincs könnyű dolguk, hiszen a történetmesélés komplexebb oldalát kell átadják. Egyes fejlesztők inkább alternatív utat választanak, például egy előzmény-képregényt, mint például a Suicide Squad: Kill the Justice League esetében láthattuk nemrég. A legendás Kodzsima Hideo azonban – rá jellemző módon – más utat választott. A nemrég kilenc évessé vált Ground Zeroes egyfajta előételként szolgált a Metal Gear Solid 5 előtt, és remekül sikerült. Azonban a GZ valami sokkal nagyobbnak lett volna a része.
実はGZの発売には大きな僕の意図がありました。フルゲームの開発は4〜5年と膨大な月日がかかります。制作の間に時代は変わります。そこでストリームドラマのようなエピソード方式の提供を考えました。1話制作しては配信。フィードバックしながら2話、3話を配信。GZはその実験の意味もありました。 https://t.co/XapT6Lw4nh
— 小島秀夫 (@Kojima_Hideo) March 20, 2023
"Valójában sokkal több tervem volt a GZ megjelenésével kapcsolatban" – magyarázta Kodzsima egy nemrég közzétett tweetben. "Egy teljes játék fejlesztése rengeteg időt vesz igénybe, négy-öt évet. Az idők persze változnak a fejlesztés során is. Ezért arra gondoltunk, hogy egy epizodikus módszert biztosítunk, mintha valami streaming sorozatról lenne szó. Készítsünk egy epizódot és adjuk ki. Adjunk ki a 2. és a 3. epizódot, miközben figyeljük a visszajelzéseket. A GZ is ennek a kísérletnek a része volt." Az ötletet végül elvetették, a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain pedig 2015 szeptember 1-jén landolt a boltok polcain.