A Control-ban vannak furcsa dolgok. Érdemes néha megállni, és közelebbről is szemügyre venni a falon lógó képeket, vagy elolvasni a felvehető dokumentumokat. A hatalmas Old House felfedezése és a Federal Bureau of Control megszállt paranormális erőivel való harc közben egy börtönszerű területre keveredsz, amely tele van furcsa, megváltoztatott műtárgyakkal. Találkozol egy hűtőszekrényt mereven bámuló ügynökkel (azt mondja, ha leveszi róla a szemét, meghal), kinyitod a bezárt ajtókat, és később visszatérsz a nyomozáshoz. Ezzel a rosszindulatú hűtőszekrénnyel is kell foglalkozni, és amikor a hősnő, Jesse interakcióba lép vele, valami olyat találsz, ami teljesen más, mint korábban bármi más a játékban. A hűtőszekrény egy sötét asztrálsíkra teleportálja Jesset, ahol a játék legfurcsább interdimenzionális lénye tartózkodik. Egy óriási szem, pókszerű lábakkal ereszkedik le az égből, és ha meglövöd, az egy bossharcot indít el. Oké, a helyzet a következő: ebben a játékban nincsenek igazi "szörnyek", csak megváltozott emberi ellenségek. Ez az első idegen lény a téren és időn túlról, akivel a The Board-on kívül találkozol, ami nem más, mint egy hatalmas fordított piramis. Ez egy valódi bossharc is, rendes életerőmérővel. Ilyesmi eddig nem volt a játékban. Az Old House-ban eltöltött 9-10 óra után a rémálomszerű FORMER leszállását látni az égből abszolút egy hatalmas WTF-pillanat, és az a legszebb az egészben, hogy egyébként teljesen opcionális, szóval akár ki is hagyhatod.
A rovat korábbi cikkeit erre a linkre kattintva érhetitek el!