- Margot Robbie játssza a Barbie film főszerepét
- Noah Baumbach (Házassági történet) írta a forgatókönyvet, Greta Gerwig a rendező (Lady Bird)
- A várttól eltérő típusú filmet ígér a rendezőnő
- Jövőre kezdődik a forgatás, 2023-ban várható a mozipremier
Hamarosan két Mattel játékfigura is nagyvászonra költözik: egyrészt Vin Diesel égisze alatt készül élőszereplős Rock ’Em Sock ’Em Robots adaptáció, illetve nemrég kiderült, hogy Margot Robbie főszereplésével tényleg érkezik egy Barbie film. A Harley Quinnt megformáló, valamint A Wall Street farkasában és a Volt egyszer egy… Hollywoodban látható színésznő friss Vogue címlapinterjúja során szólta el magát, miszerint Greta Gerwig személyében megtalálták a film rendezőjét.
Már 2019 óta zajlik a produkció fejlesztése, aminek forgatókönyvét két Oscar-jelölt alkotó, a valóságban egy párt alkotó Noah Baumbach (rendező: Házassági történet, Frances Ha, A tintahal és a bálna) és Gerwig (színész: Frances Ha, rendező: Lady Bird, Kisasszonyok) írják. Utóbbi a Variety megkeresésére megerősítette a fenti információt és arra utalt, hogy ez a film nem olyan lesz, mint amit a címe alapján először várna az ember.
(A kép forrása: Dazed)
A történetről egyelőre semmit se lehet tudni, de a forgatás is csak jövőre kezdődik, mivel a Baumbach-Gerwig páros jelenleg direktorként és színészként a White Noise című szatirikus könyv adaptációján dolgozik (a klasszikus amerikai regény főhőse egy Hitler-tanulmányok által hírnevet szerző egyetemi tanár). 2023-ban várható a Barbie film premierje. Az alkotók neve valóban garanciát jelenthet a komoly hangvételre és a minőségre. Ti mit vártok a produkciótól?
Nézzük, talán mit várhatunk: a szép és sikeres, villamosmérnöki és atomfizikus diplomával rendelkező főszereplő, aki egyébként egy nagy cég döntéshozó pozíciójába kerül teljesen önerőből, bosszút esküszik (női bosszúfilmet mostanában még úgyse láttunk) barátnői segítségével (egy boldog házasságban élő leszbikus, és egy fekete bőrű matematikus nő) az őt jobbra cserélő, fehér, heteroszexuális volt pasiján.
A film csúcspontja amikor a negatív hősön a szemérem elleni erőszakot gyakorolják, esetleg egy vidám hangulatú lincselés, ami után a nézők végre fellélegezhetnek.
A film hitelesen bemutatja majd egy nő felnőtté válásához vezető út összes szenvedését, kezdve a verbális erőszaktól (a film egy pontján az utcán egy idegen férfi hangosan rászól, miután véletlenül áthajt a tiloson és balesetet okoz - ezt egy magyar celeb viselkedésmintájából vették) a tornaórákon tapasztalt megalázó diszkriminációkon keresztül (a fiúk gyorsabban futnak, és magasabbra nőttek) az egyetemi évek nehézségéig, miután sikeresen bejut egy csak nőknek indított oktatásra az egyik híres egyetemen (nem, nem az ELTE, ez most az USA-ban játszódik majd).
A társadalmi kiszolgáltatottság mértékét jól jelzi majd, hogy a film egy pontján kénytelen rúdtáncolást vállalni, hogy kifizesse az albérletét, ahol még a villany sem világít - ennek ellenére kitartó tanulással és sok munkával egy multinacionális cég humán erőforrás menedzsment vezetői székéig jut, szerelme pedig beteljesül végre egy Kubából érkezett szegény sorsú, ám szép barna szemű fiúval (vagy lánnyal, ez még nem eldöntött - attól is függ, hogy a Netflix beszáll-e a film finanszírozásába).
"ez a film nem olyan lesz, mint amit a címe alapján először várna az ember."
Semmiképpen nem várható egy szexista alapokon felépülő buta szőke nő ábrázolás.