A Funcom a minap hozta nyilvánosságra, hogy nem sokkal több mint 200 ezer példányt értékesítettek a The Secret Worldből, ami alaposan alulmúlta a cég becsléseit. Az eddigi számokat figyelembe véve a cég most úgy saccolja, hogy a játék premierjét követő 12 hónapos periódusban a várt mennyiség fele fog elkelni -- bár azt nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyire gondoltak eredetileg.

A fejlesztők a kritikusokat és a riválisok időzítését okolják a játék sikertelensége miatt. A nem túl fényes értékelések (Metacritic: 72%, PC Guru: 75%) hátráltatták az eladásokat, illetve az sem segített, hogy a Diablo III, a Guild Wars 2 és a World of Warcraft: Mists of Pandaria is a The Secret World megjelenése előtt tűzte ki a saját premierjét; különösen a Diablo III és a Guild Wars 2 kapott nagyobb figyelmet, mint ahogy azt a Funcom várta.

A bukta után a cég most költségcsökkentésbe kezdett, aminek keretében a munkaállomány nagyjából 50 százalékát elküldték, valamint az üzleti stratégián is változtatnak, mégpedig úgy, hogy kisebb, fókuszált programokat fognak fejleszteni. Az első ilyen játék a minifigurákra alapozó LEGO MMOG lesz, de ugyanakkor nem feledkeznek meg a The Secret Worldről sem, javítva és bővítve azt.