Egyedül valószínűleg nem tudjuk teljesíteni a kilimandzsárói túrát

A Kilimandzsáró Afrika legmagasabb csúcsa, amelyre több útvonalon is fel lehet jutni. Érdemes tapasztalt csapat segítségét kérni, éppen ezért azoknak, akik egy kis biztatásra szorulnak, a WanderWell kilimandzsárói túrája lehet a legjobb választás. A 7 napos Machame (Whiskey) ösvényen vezető út szemet gyönyörködtető kilátásokkal vár, és a napi táv és szinteloszlás miatt az egyik legkíméletesebb útvonal. Azok a túrázók, akik ezt a csapást választják, többnyire sikeresen teljesítik a küldetést.

A túra nyitánya a Kilimandzsáró Nemzeti Park Machame kapujánál kezdődik, ahol egy gyors regisztráció és az engedélyek beszerzése után az első napra tervezett hossz megtétele következik. Ez éppen elég bemelegítő ahhoz, hogy felocsúdjunk, éppen hol is vagyunk és mire készülünk. Néhány kolobusz majom személyében mutatkozik meg a természet vadsága. A 10-12 km-es túraszakasz nem mondható nagyon megerőltetőnek, viszont kellemesen elfárad az ember.

Jön a fekete leves

A következő napon a zöldellő esőerdők helyét ligetes, bokros és sziklás területek váltják fel, amelyek már érzékeltetik a zord hegycsúcsra vezető út igazi arcát. A vezetők gyakran lassításra intenek, hiszen ez az, ami a csúcs elérésének a kulcsa; a megfelelő erőbeosztás. Az éjszakát követően a Láva-toronyhoz látogathatunk el, itt megebédelünk és lefelé vesszük az irányt az újabb éjszakázás miatt a 3900 méteren fekvő Barranco-táborba.

A program ötödik napján a Barranco-falat másszuk meg, amely szinte teljesen függőleges. A meredek terep miatt a kezünkkel is kapaszkodnunk kell. A szállás a Karanga-völgyben vár minket, ahol egy kicsit szusszanhatunk az igazi hajsza előtt.

Végjáték

A hatodik napon egy rövidebb szakasszal számolhatunk. Utunkat a Barafu-tábor felé vesszük. Az eddigieknél jóval nagyobb szükség van itt a meleg hálózsákra éjszaka, mivel egy sziklás, kitett gerincen találjuk magunkat. A 4600 méteres magasság az eddigi akklimatizációnak köszönhetően nem okoz különösebb gondot. Az éjszaka után azonban újabb megpróbáltatás vár ránk.

A túra vége a csúcstámadás ideje. Nagyon korán, éjfél körül kell elindulnunk, hogy teljesíteni tudjuk a kitűzött célt. Nagyjából 4-6 óra túrázás után elérjük a Stella Pointot. Mind mentálisan és fizikailag is ezt a szakaszt a legnehezebb átvészelni. A szél és a hideg extrém körülményeket teremt.

Ezután következik az Uhuru-csúcs, Afrika legmagasabb pontja. Az itt átélt kilátás kárpótol mindenért, amit az elmúlt néhány napban átélhettünk. Azután, hogy kiélveztük a látványt, kezdetét veheti az ereszkedés, ahol a már ismert Barafu-tábor után a Millenium-táborban éjszakázhatunk. A következő két napban elérjük a hegy lábát, és ekkor kerülünk igazán tisztába azzal, hogy mekkora teljesítmény is van a hátunk mögött.