- Befutottak az Indiana Jones és a sors tárcsája első kritikái
- Cannes-ban ugyanis már levetítették a James Mangold rendezésében készült epilógust
- Az újságírókat azonban nem sikerült meggyőznie a filmnek
- 10 írás után mindössze 51 ponton áll Metacritic-en
Harrison Ford neve legalább annyira egybeforrt Indiana Jones karakterével, mint Han Solóéval, köszönhetően az első három, nagyszerűen sikeredetett kalandfilmnek. 2008-ban aztán jött az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága, ami pillanatok alatt megtörte a varázst, Steven Spielberg mozija ugyanis meg sem közelítette az elődök minőségét (a hangulatát meg aztán pláne nem) – a blockbustert még a South Parkban is szétszedték anno. Éppen ezért felettébb meglepő volt, amikor kiderült, hogy a Fiatalúr még egyszer, utoljára ostort és kalapot ragad, a gyeplőt azonban Az aszfalt királyai és a Logan rendezője, James Mangold veszi át. Ez a két film finoman szólva is bizakodásra adott okot, ugyanakkor Spielberg munkássága is rogyásig van klasszikusokkal, mégis belebukott az újrázásba – a történelem pedig a jelek szerint megismételte önmagát.
Az alkotást ugyanis már láthatták a cannes-i filmfesztivál résztvevői, akik termézetesen jól meg is osztották a véleményüket, méghozzá míves kritikák formájában. Jelenleg tíz írás érhető el a kritikákat összesítő Metacritic oldalán, a mérleg pedig mindössze 51 ponton áll, ami elég elkeserítő, pláne annak fényében, hogy a csalódást keltő előző felvonás 65 ponton állapodott meg anno. Az Empire magazin munkatársa, John Nugent remekül szórakozott a filmen, kiemelve, hogy ugyan meg fogja osztani a közönséget, így is egy méltó búcsúnak mondható. Hozzá hasonlóan a GamesRadar+ írója, James Mottram is 80%-kal (pontosabban négy csillaggal) jutalmazta a mozit, mondván, hogy pont a megfelelő arányban van jelen a humor, az akció és az érzelem. Itt azonban véget is ér a pozitív hangvételű írások sora, az Independentnél dolgozó Geoffrey Macnab például már csak Harrison Ford kiemelkedő játékától volt elragadtatva. Szerinte a színész még a leggyengébb jeleneteket is képes volt feldobni egy olyan filmben, ami csupán az előző felvonásokból építkezik. Az IndiWire újságírója, David Ehrlich egyenesen időpocsékolásnak nevezte az opuszt, ami csupán egy emlékeztető arra, hogy egyes relikviákat jobb ott hagyni, ahova tartoznak. A Variety sem volt túlzottan lelkes: Owen Gleiberman azzal kezdte az értekezését, hogy az utolsó fejezet ugyan kötelességtudóan elvégzi a dolgát, de összességében egy nem túl élvezetes nosztalgiavonat, ami még csak meg sem próbál felérni az elődökhöz (pláne nem a klasszikus első részhez). A legrosszabb értékelést (mindössze két csillagot) a The Telegraph-nál dolgozó Robbie Collintól kapta, aki úgy véli, hogy Ford mindent beleadott, de maga a film fájdalmasan kevés volt ahhoz a bizonyos szikrához. A napokban vélhetően újabb kritikák is befutnak majd, de a tendencia azt mutatja, hogy ennél már csak rosszabb lesz a megítélés, szóval úgy fest, hogy jobban jártunk volna, ha a negyedik fejezet marad a búcsú.