- Megérkezett az Elden Ring 1.09-es frissítése
- Ami ray tracinget is hozott a játékba
- A felhasználók viszont nem örülnek
- A funkció ugyanis minden platformon okoz problémákat
Az Elden Ring ugyan nemigen szállhatna versenybe a világ legszebb játéka díjért, a páratlan művészi megvalósításnak köszönhetően könnyedén szemet hunyhatunk a technikai hiányosságok felett. Ez utóbbi terén is történt azonban némi előrelépés nemrég, a napokban megjelent 1.09-es frissítéssel ugyanis bekerült a programba a régóta várt ray tracing, a funkciónak azonban nem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket.
Have to say RTX in Elden Ring appears to be thoroughly disappointing.
— Ziostorm (@Ziostorm1) March 23, 2023
All sorts of issues are being reported and with the performance hits on console it doesn’t seem worth it at all. Unfortunate. https://t.co/XMR5LIishH
A sugárkövetéssel ugyanis rengeteg probléma van jelenleg, miközben a látványt érdemben nem dobja meg, így sokan azt mondják, hogy nem is nagyon éri meg bekapcsolni. A teljesítményből eredő problémák ráadásul függetlenek a platformoktól, hiszen akad például olyan felhasználó, akinek az RTX 4090-el felvértezett gépén is hajlamos 40 fps alá zuhanni a játék, Xbox Series X-en pedig akár 5 képkockát is produkálhat az alkotás egyes esetekben. A frissítés viszont nem csupán teljesítményt befolyásoló gondokat hozott, az egyik játékos például arra panaszkodott, hogy a gyorsutazás alkalmával azonnal kifagy neki a játék, még akkor is, ha kikapcsolja a ray tracinget. A FromSoftware bizonyára már dolgozik a javításon, hiszen mégiscsak egy sokak által várt funkcióról beszélünk.