Azt hiszem, nincs még egy olyan nagy cím az FPS-ek világában, mint a Wolfenstein. A játékból nem adtak el több tízmillió darabot (mint a Halo-szériából), és nem is akart utána magának mindenki pajszert vásárolni (mint a Half-Life rajongók) -- de nem is ebben rejlik a varázsa. A program volt a legeslegelső FPS, vagyis First Person Shooter, megjelenésének köszönhettük -- és köszönhetjük a mai napig -- többek között a már felsorolt címeket, és az összes többi hasonszőrű játékot. Bár a műfajteremtés után hosszú évekig pihenni tért a történet főhőse, nem szenderült örök álomra...
...és körülbelül akkoriban, amikor a legtöbb legenda is bekopogott az ajtón, visszatért ő is. A fejlesztési munkálatokat -- ellentétben a nagy előddel, amelyet teljes egészében a zseniális id Software rakott össze -- ezúttal az azóta már átcsoportosított Gray Matter és a gyakorlatilag id-s bérmunkákat végző Nerve Software segítségével végezték, a Quake 3 motorral érkező "Return to Castle Wolfenstein" pedig, ha nem is rengette meg az ipart, korának egyik meghatározó akciójátéka lett, amely tökéletesen ötvözte a modern kliséket és az akkoriban divatos második világháborút az okkultizmussal és az utánozhatatlan, id-féle profizmussal.
A folytatást -- vagyis, mondjuk ki, a trilógia egyelőre úgy néz ki, záró epizódját -- a Raven készíti, és bejelentése óta (amelyet követően jó sok víz lefolyt már a Cián) olyan nagy kuss ötvözte, hogy sokan már sugdolóztak: talán végleg kinyírták a DOOM 3 motoros FPS-legendát? Az E3 előtt aztán jött az információzuhatag: Darths képekkel és videókkal kényeztetett minket, Obo pedig beavatott az első részletekbe - neki köszönhetjük, hogy tudjuk, az új programban immáron egy városban kolbászolhatunk, és olyan szupererőkkel leszünk megáldva-megverve, hogy hozzánk képest egy jedi is kismiskásnak tűnhet. Amiről azonban eddig nem esett szó, az a többjátékos opció, amely az előző játék farvizén evezve felemelt egy csapatot a mennyországba (igen, az Enemy Territoryról van szó)...
Most azonban az Activisionos fejesek úgy be vannak rúgva (még mindig örülnek, hogy egyesültek a Blizzarddal, és még mindig siratják, hogy az id hosszas együttműködés után elballagott mellőlük, legalábbis a Rage-dzsel...), hogy részleteket árultak el a trilógia záródarabjának többjátékos opciójáról. Ahogyan azt megszokhattuk -- ha, ha --, ismételten egy külsős csapat vállalja fel ennek a részlegnek az elkészítését -- most éppen az Endrant lett a szerencsés kiválasztott, amely céget nem is olyan régen hoztak létre tehetséges kezdő srácok. Túl sok mindent még nem tudunk, de annyi bizonyos, hogy visszatérnek a feladatok, a kasztalapú hentelés, és a történetorientált küldetések is, e mellé pedig teljesen megbolondul a játékmenet, ugyanis az Enemy Territoryval ellentétben itt a szuperképességeket és fegyvereket is szeretnék beleszórni a levesbe. Reméljük, jól sül el a dolog, az újoncok kellemes színt hozhatnak a kissé lagymatag FPS-ek világába...!
...és körülbelül akkoriban, amikor a legtöbb legenda is bekopogott az ajtón, visszatért ő is. A fejlesztési munkálatokat -- ellentétben a nagy előddel, amelyet teljes egészében a zseniális id Software rakott össze -- ezúttal az azóta már átcsoportosított Gray Matter és a gyakorlatilag id-s bérmunkákat végző Nerve Software segítségével végezték, a Quake 3 motorral érkező "Return to Castle Wolfenstein" pedig, ha nem is rengette meg az ipart, korának egyik meghatározó akciójátéka lett, amely tökéletesen ötvözte a modern kliséket és az akkoriban divatos második világháborút az okkultizmussal és az utánozhatatlan, id-féle profizmussal.
A folytatást -- vagyis, mondjuk ki, a trilógia egyelőre úgy néz ki, záró epizódját -- a Raven készíti, és bejelentése óta (amelyet követően jó sok víz lefolyt már a Cián) olyan nagy kuss ötvözte, hogy sokan már sugdolóztak: talán végleg kinyírták a DOOM 3 motoros FPS-legendát? Az E3 előtt aztán jött az információzuhatag: Darths képekkel és videókkal kényeztetett minket, Obo pedig beavatott az első részletekbe - neki köszönhetjük, hogy tudjuk, az új programban immáron egy városban kolbászolhatunk, és olyan szupererőkkel leszünk megáldva-megverve, hogy hozzánk képest egy jedi is kismiskásnak tűnhet. Amiről azonban eddig nem esett szó, az a többjátékos opció, amely az előző játék farvizén evezve felemelt egy csapatot a mennyországba (igen, az Enemy Territoryról van szó)...
Most azonban az Activisionos fejesek úgy be vannak rúgva (még mindig örülnek, hogy egyesültek a Blizzarddal, és még mindig siratják, hogy az id hosszas együttműködés után elballagott mellőlük, legalábbis a Rage-dzsel...), hogy részleteket árultak el a trilógia záródarabjának többjátékos opciójáról. Ahogyan azt megszokhattuk -- ha, ha --, ismételten egy külsős csapat vállalja fel ennek a részlegnek az elkészítését -- most éppen az Endrant lett a szerencsés kiválasztott, amely céget nem is olyan régen hoztak létre tehetséges kezdő srácok. Túl sok mindent még nem tudunk, de annyi bizonyos, hogy visszatérnek a feladatok, a kasztalapú hentelés, és a történetorientált küldetések is, e mellé pedig teljesen megbolondul a játékmenet, ugyanis az Enemy Territoryval ellentétben itt a szuperképességeket és fegyvereket is szeretnék beleszórni a levesbe. Reméljük, jól sül el a dolog, az újoncok kellemes színt hozhatnak a kissé lagymatag FPS-ek világába...!