Szegény EA-re nagyon rájár a rúd. A minap a World of Goo-val híressé vált 2D Boy szidta kicsit a vállalatot, ma pedig a Madden-sorozat egyik volt készítője, AJ Dembroski intézett érthetetlen kirohanást a cég ellen Twitteren. Noha a megjegyzések nagy részét már törölték (meglep ez valakit?), de szerencsére az Operation Sports közösségének egy tagja megörökítette a csicsergést az utókornak.

Egy volt Madden-fejlesztő kiakadt az EA-re
Ebből nagy esés lesz...

AJ állítja, hogy a dolgozóival rendesen bánik az EA, szóval egyéni szakemberként jó munkahelynek számít. Ugyanakkor le kell nyelni, hogy minden kreatív törekvést elnyom a pénzközpontú vezetés, melynek tagjai az összes játékelemet számokká egyszerűsítik, és nem veszik figyelembe a stílusok közötti különbségeket. Dembroski a Call of Dutyt hozta fel példaként: ha egy amerikai futballt szimuláló játék nem teljesít elég jól, minden fejes a CoD-ra kezd mutogatni, az viszont, hogy totál ellentétes táborokról és vásárlórétegekről van szó, nem hatja meg őket. AJ tehát elsősorban a cég kultúrájában látja a probléma forrását: ha kevésbé lenne matekos az EA, jobbak lennének a játékaik is.

Dembroski tweetelt még egy sort az FLT című indie űrszimulátorról is, mely szerinte sosem készülhetett volna el, ha az EA áll mögötte. Ez persze evidens, mint ahogy az is, hogy egy nagyvállalatot csak a bevételek motiválnak. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy kreativitás nélkül nincs játékvilág, és ezt minden bizonnyal az EA-nél is tudják.

Ti mit gondoltok, AJ-nek igaza van, vagy túl messzire ment? Osszátok meg velünk véleményeteket a kommentek között!