Miközben sok nagy csapat, köztük a BioWare, a CD Projekt RED és a Halo Studios (leánykori nevén 343 Industries) is Unreal Engine-re cserélte a házon belüli játékmotort, addig a Bethesda Game Studios továbbra is ragaszkodik a Gamebyróból sarjadt Creation Engine-hez, dacára annak, hogy már számos kritika érte őket a döntés miatt. Legutóbb ugyebár a Starfield kapcsán, ami sok helyen (pláne Neonon) inkább érződik egy töltőképernyő-szimulátornak, mintsem egy grandiózis sci-fi RPG-nek, ráadásul a történetmesélésre is eléggé kihatnak az avíttas megoldások. És akkor még csak meg sem említettük, hogy a Bethesda eddigi legnagyobb városa, New Atlantis a kanyarban sincs például a The Witcher 3: Wild Hunt Novigradjához képest, a Cyberpunk 2077 lüktető szívét, Night Cityt pedig inkább meg sem említjük, mert nem lenne fair a Starfielddel szemben. Ebből adódóan benne lehetne a pakliban, hogy a cég beadja a derekát, és végül leváltja az öregedő motort, ám egy korábbi fejlesztő szerint erre vajmi kevés az esély.

A Skyrim egykori vezető dizájnere, Bruce Nesmith a VideoGamernek adott interjúban beszélt arról, hogy bár a Bethesda könnyedén ledolgozhatná a technikai hátrányát azzal, ha az évek múlva érkező The Elder Scrolls 6-hoz az Unreal Engine 5-öt használná a Creation helyett, ám úgy véli, nem a motor a lényeg, hanem maga a játék. „Nem a játékmotor a lényeg, hiszen az csak magát a játékot szolgálja. Mindketten tudnánk vagy száz olyan játékot mondani, ami úgy is pocsék lett, hogy Unrealt haszál. Ez az Unreal hibája lenne? Szerintem nem” – mondta Bruce Nesmith, majd hozzátette, hogy a Bethesda folyamatosan frissíti és finomítja a Creationt annak érdekében, hogy az kiszolgálja az igényeket. 

Másik sarkalatos pontként pedig a modolást hozta fel, hiszen köztudott, hogy a stúdió játékainak szavatosságához vastagon hozzájárulnak a tehetséges rajongók, akik legalább annyira ismerik a Creationt, mint maga a cég, így egy esetleges motorcsere nekik is nagy érvágást jelentene a jövőre nézve. Hiába szól tehát számos érv amellett, hogy a Bethesda nyugdíjba küldje az egyre több sebből vérző eszköztárat, a volt fejlesztő szerint ez valószínűleg soha nem fog bekövetkezni, holott már a Starfield meglehetősen csalódást keltő kiegészítője, a Shattered Space is rámutatott, hogy ez a teljesítmény bizony kevés lesz a konkurenciával szemben. 

A borítóképek forrása:Bethesda, ComicBook.com