• Csak 2024 második felében jelenhet meg az Avowed
  • Az Obsidian RPG-je, amely a Pillars of Eternity világában játszódik
  • Minderről egy ismert bennfentes számolt be

Ha minden jól megy, jövőre valódi dömpingre számíthatunk Xbox Game Studios játékok terén, hiszen számos alkotás készül a belsős stúdiók értő kezei alatt. Az egyik ilyen a sokak által várt Avowed, avagy az Obsidian Enterteinment belső nézetű szerepjátéka, ami a Pillars of Eternity univerzumában játszódik, és amelyben egy különös járványról szóló pletykának kell utánanéznünk, miközben bebarangoljuk Living Lands különböző régióit. A fantasy RPG-ről már láthattunk egy hangulatos kedvcsinálót a nyáron tartott Xbox Games Showcase során, azóta pedig kiderült, hogy a Skyrimmel ellentétben itt nem egy teljesen nyílt világot kapunk. Emellett pedig arra is rámutattak a fejlesztők, hogy a végleges verzió már sokkal jobban mutat majd, mint amit levetítettek nekünk. Azóta viszont elég nagy a csend a program körül, így továbbra sem tudni, hogy mikor ugorhatunk fejest a jobb esetben izgalmas kalandokba, egy bennfentes szerint azonban még nem érdemes vágni a centit a megjelenésig.

Klobrille néven tevékenykedő tartalomgyártó az Xbox Game Studios 2024-es terveiről osztott meg némi információt X-en, egy hozzászóló pedig felvetette, hogy akár az Avowed is befuthat az év első felében, az informátor azonban lelombozó híreket közölt: "Biztosan állíthatom, hogy ez nem fog megtörténni" – írta a válaszában. Konkrét bizonyítékokkal ugyan nem tudta alátámasztani az állítását, viszont annak fényében, hogy a fent mellékelt trailer óta nem igazán hallottunk a program felől, nem nehéz elképzelni, hogy valóban csak 2024 második felében kerül fel a program a boltok polcaira. Persze az eddigi információk alapján egy meglehetősen ambiciózus vállalkozásról van szó, az Obsidian pedig közel sem tekinthető a világ legnagyobb csapatának, szóval mi csak örülünk annak, ha alapos munkát végeznek a fejlesztés során. A minőséget illetően mondjuk nem igazán lehetnek kétségeink, hiszen a zsáner egyik legtehetségesebb stúdiójáról beszélünk, más kérdés, hogy a "félkész játék" fogalmát azért nekik sem nagyon kell bemutatni. Bízzunk benne, hogy ezúttal nem javítások sokaságával kell majd teljessé tenni az élményt.