Hosszú évekkel azután, hogy a japán illetőségű Konami felhagyott a videojáték-gyártással, végre újra sínen vannak a kiadó nagy címei. Idén jön minden idők talán legjobb túlélőhorrorjának, a Silent Hill 2-nek a remake-je, és Hideo Kojima kultikus sorozatának, a Metal Gear Solidnak is gőzerővel készül az első (?) újrafeldolgozása. Pontosabban a harmadik rész, azaz a Snake Eater alcímű klasszikus modern verziójáról van szó. A játék annak idején hatalmas sikert aratott, a rajongók mindmáig a franchise egyik csúcspontjának tartják (a beavatottak persze tudják, hogy közel sem ez a legjobb MGS, de annyi baj legyen), és azon kevés címek közé tartozik, amit még ma, 20 évvel a megjelenése után is bármikor elő lehet venni, ugyanazt kapod, ugyanazt érzed, mint mikor először veselkedtél neki Naked Snake-kel a szovjet dzsungelnek.

Mivel a videojáték-történelem egyik legfontosabb sarokkövéről van szó, egy remake elkészítése eleve óriási kockázatot jelent, főleg, hogy a széria alkotója, Hideo Kojima nem vesz részt a munkálatokban. Noha egyesek még azt is kétségbe vonják, hogy egyáltalán szükség van-e egy újabb feldolgozásra, a Konami emberei láthatóan maximálisan tisztában vannak vele, hogy miféle kardinális örökséghez nyúltak hozzá – legalábbis az eddig kiadott előzetesek alapján úgy néz ki, hogy értik a dolgukat, vagy legalábbis törekednek arra, hogy a remake méltó legyen a nagynevű eredetihez. Persze biztosat úgyis akkor fogunk tudni, ha már a könyvtárunkban vagy a kezünkben lesz a game, viszont a napokban befutottak az előzetes vélemények azoktól, akiknek már volt szerencséje kipróbálni a stuff korai változatát.

A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ezen verziója a történet prológusaként szolgáló 90 perces Virtuous Mission névre keresztelt fejezetet tartalmazta, ami több gamer magazin szerint is szinte teljesen ugyanolyan volt, mint az eredeti játék. Ugyanazokat az átvezetőket, videóhívásokat és dialógusokat tartalmazta, mint a 2004-es klasszikus, csak persze vadiúj grafikával, sőt, még maga a gameplay sem változott sokat. Megmaradtak a töltőképernyők, amelyek arra szolgálnak, hogy elválasszák egymástól a pályarészeket, szóval itt sincs semmiféle hatással a zónákra az, hogy mit épp mit csináltunk egy másikban.

A remake producere, Okamura Noriaki kifejtette, hogy a munkálatok kezdeti fázisában elgondolkodtak azon, hogy a mai trendekhez igazodva nyílt világú térképet készítenek a játékhoz, azonban ehhez gyakorlatilag az egész játékot újra kellett volna alkotni, ami magával hozta volna a további változtatásokat is, viszont ők nem szerettek volna ebbe az irányba menni.

Persze a remake több ponton is idomul majd a mai szokásokhoz, például könnyebben és kényelmesebben lehet majd célozni a fegyverekkel, valamint praktikusabb lesz a felhasználói felület, a D-pad segítségével pedig egy pillanat alatt elő lehet hívni a játék koncepciójának gerincét alkotó álcázó ruhák listáját.

A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater még nem kapott pontos megjelenési dátumot, de a források szerint valamikor idén érkezik – sőt, egy korábbi szivárgás alapján novemberben számíthatunk Snake újrafazonírozott eljövetelére.