A hír rövid: az Electronic Arts kb. 167 millió dollárért felvásárolta a The9 részvényeinek 15%-át. És hogy ez miért akkora buli? Nos, a The9 Kína első számú online játékokat működtető cége. Figyelmes olvasóink már találkozhattak nevükkel, ugyanis februárban jelentettem, hogy a Blizzard/Vivendi megállapodott velük a World of Warcraft "istápolásáról", azaz a világsikerű MMORPG-t ez a vállalat menedzseli és támogatja az ázsiai országban, ahol jelenleg 3,5 millió WoW-játékos van. E címen túl a The9 kínálatában sok más között olyan címek sorakoznak, mint a Soul of the Ultimate Nation, a Guild Wars, a Hellgate:London, a Ragnarok Online 2, vagy a Huxley. Ezekhez csatlakozik a FIFA Online is, hiszen ez is a megállapodás része - a cég exkluzív kiadási jogokat kap az EA focijátékának netes verziójára.
Éles szeműek a fentiekben kiszúrhattak két dolgot, ami jelzi a felvezetőben említett zseniális marketingmunkát: egyrészt ugye ezzel a lépéssel az EA közvetve bár, de részesedéshez jut a WoW-ból és a többi felsorolt játékból, másrészt ugyebár 2008-ban Peking rendezi a nyári olimpiai játékokat, és emellett az ázsiai országban nagy érdeklődés övezi a 2010-es, dél-afrikai focivébét is, márpedig a The9 kínálatából az online sportjátékok hiányoztak - eddig...
Sokan használják a marktinget a promócióval szinonimaként, de ez nem így van. A marketing sokkal összetettebb fogalomkör. E. Jerome McCarthy, a fogalomkör elismert szakértője a marketinget négy P-re osztotta: Product, Pricing, Promotion, Placement, ehhez szoktak hozzávenni még hármat: People, Process, Physical Evidence, illetve néha még egyet, a Philosophyt.
Az, hogy a Simshez kiegészítők, csomagok, laptopos verzió jelenik meg, vagy a BF-hez a booster packok, vagy az EA Sports évente új adatbázissal feltöltött, de szinte változatlan címei mind-mind marketing: a piac elemzése, és ennek alapján az olyan termékek elkészítése, melyek ezen igényeket kielégítik, úgy, hogy az a vállalat szempontjából a lehető legkedvezőbb legyen, azaz minimális ráfordítással maximális profit. Egy ilyen súlyú vállalatban, mint a The9 részesedést szerezni, szintén súlyos marketing: a piac most az online szegmensre van ráizgulva, főleg Ázsiában, így két megoldás van: létrehozni egy saját ázsiai online szolgáltatót, vagy megvenni egy már létezőt. Marketingszempontból utóbbi az egyetlen járható út: költséghatékonyabb, maga a szolgáltató már bejáratott cég, nem kell külön, drága PR, és rögtön profitot hoz (ez jelenleg az EA bevételeinek mindössze 5%-át jelenti, de 167 milliós beruházásnál ez nem is olyan rossz kezdés!).