Sokat hallani manapság, hogy a nagy kiadók megölik a játékipart, mert ugyanazokat az unalmas sorozatokat erőltetik újra és újra. Nos, az EA szerint ennek oka nem a cég kapzsisága, hanem a játékosok viselkedése. Frank Gibeau EA Labels-elnök a GamesIndustry.biz-nek elmondta, hogy bár az EA nyitott lenne az új sorozatokra, IP-kre, ötletekre, a vállalat tapasztalatai szerint a vásárlók annyira nem örülnének ezeknek -- pontosabban fogalmazva, a belefeccölt sok-sok munka és pénz nem járna együtt kellő jutalommal, lévén alig venné meg valaki az új, bejáratlan címeket.

Frank állítja, hogy csak a generációváltásokkor éri meg kísérletezni, és mivel már nyakunkon vannak az új konzolok, az EA is rákapcsolt: 3-5 új IP-n dolgoznak a csapatnál nextgenekre, és ezek mellett a már aktív szériák is megkapják a szokásos folytatásokat (tehát az új Xboxon és PS-en is lesz NFS, Battlefield, FIFA, Medal of Honor stb.).

"Ez a leghosszabb ciklus, amivel dolgunk akadt, és az emberek már nem akarnak túl sokat beleadni, mert azon agyalnak, hogy mit tudnak az új konzolok. Nos, én láttam a gépeket és elképesztőek." -- erősítette meg Frank, hogy van miért várnunk a nextgenek bemutatkozását.