Nem telhet el úgy egy hét, hogy ne esne szó legalább egyszer arról, hogy valamelyik játékban bevezettek egy mikrotranzakciós rendszer -- éppen tegnap írtunk arról, hogy a fejlesztői ígéretekkel szemben, mégis került egy fizetős modul a Forza Motorsport 6-ba, de visszatérő téma a PayDay 2 mizériája is. Rettenetesen nagy negatív tartalommal bír az a szó, hogy mikrotranzakció, hiszen az az érzése támad az embereknek, hogy a cégek az utolsó forintjukat is le akarják gombolni -- na, ezt szeretné elkerülni az EA.
A kiadó pénzügyi igazgatója, Blake Jorgensen (képünkön) a UBS Global Technology Conference során mondta el, hogy kerülni kívánják a garasoskodást, és e helyett az a céljuk, hogy nagy értéket adjunk a felhasználóknak, és minél tovább a játék mellett tartsák őket.
„Alapvetően úgy gondolunk a mikrotranzakciókra és az előfizetéses rendszerekre, hogy miként tudnánk tovább megtartani a játékosokat. Régen az emberek csak pár hónapig játszottak a Maddennel, most, az Ultimate Teamnek hála, 12 hónapot velünk vannak, egészen a következő szezonig.”
Jorgensen azt is elmondta, hogy a pénzügyi vonulat csak akkor jön, ha kitalálták, milyen újdonságokkal bővítsék a játékot. Csak ezután döntik el, hogy milyen modellt válasszanak, legyen az előfizetéses, mikrotranzakciós vagy előre fizetett Season Pass.
Az EA egyébként mindegyik modellt előszeretettel használja: a mobil címeik mind mikrotranzakcióra alapoznak, az éves rendszerességgel jelentkező AAA lövöldékhez Season Pass dukál, az MMOGRPG-jük pedig előfizetéses opciót is kínál. Az aktuális felhozatalból egyedül a Need for Speed kakukktojás, amihez nincs extra fizetős tartalom.
Nehéz egy ilyen témához konstruktívan állni.
Persze annak mindenki örül ha egy új játék az első napokban átlépi a 100 milliós bevételt. Mégsem sietnek az ingyen bónusz kontentekkel, skinekkel hogy kedveskedjenek a vásárlóknak.
Vagy mint a Fallout 4 esetében mindenki jól szórakozik a glitcheken amik a játékban vannak. De lehet csak én nem vettem észre de a steamem nem frissítette a játékot, hogy legalább az ordító dolgokon javítsanak. Pedig egy AAA játék esetében én elvárnám hogy az első pár hétben még kicsit támogassák.
az EA ugyanúgy a DLC áradat részese, CSAK ő előre közli hogy mi mennyi lesz és kb miért fogsz fizetni
a gond a 2 említett esetben az hogy ezt már akkor találták ki a fejlesztők mikor kint volt a játék jó ideje
ettől függetlenül ez bulshit mondás, mert eddig is tudtuk h mi van
jobban örültem volna ha azt jelenti ki hogy az NFS féle no fizetős dlc vonalon indulnak el