Nem telhet el úgy egy hét, hogy ne esne szó legalább egyszer arról, hogy valamelyik játékban bevezettek egy mikrotranzakciós rendszer -- éppen tegnap írtunk arról, hogy a fejlesztői ígéretekkel szemben, mégis került egy fizetős modul a Forza Motorsport 6-ba, de visszatérő téma a PayDay 2 mizériája is. Rettenetesen nagy negatív tartalommal bír az a szó, hogy mikrotranzakció, hiszen az az érzése támad az embereknek, hogy a cégek az utolsó forintjukat is le akarják gombolni -- na, ezt szeretné elkerülni az EA.
A kiadó pénzügyi igazgatója, Blake Jorgensen (képünkön) a UBS Global Technology Conference során mondta el, hogy kerülni kívánják a garasoskodást, és e helyett az a céljuk, hogy nagy értéket adjunk a felhasználóknak, és minél tovább a játék mellett tartsák őket.
„Alapvetően úgy gondolunk a mikrotranzakciókra és az előfizetéses rendszerekre, hogy miként tudnánk tovább megtartani a játékosokat. Régen az emberek csak pár hónapig játszottak a Maddennel, most, az Ultimate Teamnek hála, 12 hónapot velünk vannak, egészen a következő szezonig.”
Jorgensen azt is elmondta, hogy a pénzügyi vonulat csak akkor jön, ha kitalálták, milyen újdonságokkal bővítsék a játékot. Csak ezután döntik el, hogy milyen modellt válasszanak, legyen az előfizetéses, mikrotranzakciós vagy előre fizetett Season Pass.
Az EA egyébként mindegyik modellt előszeretettel használja: a mobil címeik mind mikrotranzakcióra alapoznak, az éves rendszerességgel jelentkező AAA lövöldékhez Season Pass dukál, az MMOGRPG-jük pedig előfizetéses opciót is kínál. Az aktuális felhozatalból egyedül a Need for Speed kakukktojás, amihez nincs extra fizetős tartalom.
Már tartunk ott, hogy egy egy angol szó beszúrása egy szövegbe ne legyen kirívó. Fölleg gamer környezetben, ahol már a legkazuárabbak is elő tudnak rukkolni valamivel. Ez egyáltalán nem fogja rongálni a magyar nyelvet. Ez csak ennek a szubkultúrának a része...
Minden bővítés pénzbe kerül, mert foglalkozni kell a játék patkolásával, ingyen nem dolgoznak meg nem lesznek jó fejek, azt el lehet várni tőlük, hogy akkor a munkájuk ne legyen hibáktól hemzsegő, mert akkor visszakéred a pénzed. Ez lenne a legjogosabb, de ebben a mostani iparban nincs ilyesmi, vagy ritka.
"Jorgensen azt is elmondta, hogy a pénzügyi vonulat csak akkor jön, ha kitalálták, milyen újdonságokkal bővítsék a játékot. Csak ezután döntik el, hogy milyen modellt válasszanak, legyen az előfizetéses, mikrotranzakciós vagy előre fizetett Season Pass."
Ezen elmondás szerint a season pass csak akkor jön ki, ha már kitalálták, hogy mivel bővítsék a játékot. Viszont ez már a játék fejlesztése alatt megvan, hisz minden AAA kategóriájú játéknál jóval a megjelenés előtt bejelentik, hogy lesz Season Pass és gyakran a tartalom egy részét is nyilvánosságra hozzák. Az én véleményem szerint, ha a játék még fejlesztési fázis alatt van, de már van ötletük, hogy mivel bővítsék ki a játékot, akkor tegyék bele. Ha nem ezt teszik, hanem Season Passként kívánják eladni, az nem más mint rablás. Megvan az ötlete a kész játéknak (az extra játéktartalommal együtt) és felszabdalod, hogy ugyan annyit több részletben adhass el, több pénzért. Kb mintha elmennél egy koncertre, ahol 2 zenekar ad elő, és megveszed a jegyet ami az egész eseményre szól. Elmész, végigélvezed az első banda számait, de mikor a második banda lép a színpadra, kiküldenek téged mert arra nem vettél jegyet.
Ezáltal szeretném megköszönni az összes nagyvállalatnak, hogy túlárazzák a játékaikat, mert így nem azokat veszem meg, hanem a pénz töredékéből az újítani merő indie-játékokat. (Mert ugye ha valami működik akkor adjuk ki 1-2 évente újra, semmi változtatásra, mert az nem fog tetszeni a játékosoknak)
-OKOS ENG . SZAMÁR SZENVED
Egyetért itt mindenkivel amit ma a játék iparban csinálnak az RABLÁS de kérem ha tudják az emberek hogy az elözö játék szar volt és AAA CIM 50€ de helyette csak A cimet kaptak.
Akkor nem érdemes megvenni én mindig megváron a kritikákat nem egyet talan 2.3. És csak azután kezdek el gondolkodni hogy érdemes e megvenni.
Én egyedül 2 céget tudok mondani akik AAA cimet csinálnak és 100%ban megéri az árát
2k games
Bethesda
Ez a 2 csak a többi már csak a nyereségre megy nem pedig a minöségre.
-OKOS ENG . SZAMÁR SZENVED
Egyetért itt mindenkivel amit ma a játék iparban csinálnak az RABLÁS de kérem ha tudják az emberek hogy az elözö játék szar volt és AAA CIM 50€ de helyette csak A cimet kaptak.
Akkor nem érdemes megvenni én mindig megváron a kritikákat nem egyet talan 2.3. És csak azután kezdek el gondolkodni hogy érdemes e megvenni.
Én egyedül 2 céget tudok mondani akik AAA cimet csinálnak és 100%ban megéri az árát
2k games
Bethesda
Ez a 2 csak a többi már csak a nyereségre megy nem pedig a minöségre.
Ez már NYÍLT RABLÁS ! :(((
Amúgy szerintem nagyon jó úton halad az EA, már az első Garden Warfare is csak ingyen dlc-kkel jött, a második is így fog, és még ugye az NFS is. Szerintem becsülendő, hogy jó irányba kezdenek indulni.
Szomorú, hogy egy Star Wars címből ilyen félmunkát végeztek. Egyedül a grafikára nem lehet panasz.
Amúgy szerintem nagyon jó úton halad az EA, már az első Garden Warfare is csak ingyen dlc-kkel jött, a második is így fog, és még ugye az NFS is. Szerintem becsülendő, hogy jó irányba kezdenek indulni.
Nehéz egy ilyen témához konstruktívan állni.
Persze annak mindenki örül ha egy új játék az első napokban átlépi a 100 milliós bevételt. Mégsem sietnek az ingyen bónusz kontentekkel, skinekkel hogy kedveskedjenek a vásárlóknak.
Vagy mint a Fallout 4 esetében mindenki jól szórakozik a glitcheken amik a játékban vannak. De lehet csak én nem vettem észre de a steamem nem frissítette a játékot, hogy legalább az ordító dolgokon javítsanak. Pedig egy AAA játék esetében én elvárnám hogy az első pár hétben még kicsit támogassák.