Richard Hilleman a minap a Las Vegasi D.I.C.E. Summit 2015-ön beszélt a mai videojátékokról, és az a határozott véleménye, hogy ezeket még mindig túl nehéz megtanulnia a felhasználóknak. „A mai átlagos játékosok valószínűleg két órát töltenek azzal, hogy megtanuljanak a legalapvetőbb játékokkal játszani” – mondta a színpadi interjú során. „Arra kérni valakit, hogy áldozzon két órát a tanulásra az idejéből, pláne, ha a vásárlónk családos ember, nagy kérés.”

Az interjút készítő humorista, Pete Holmes válasza a nyilatkozatra az volt, hogy neki az tetszene igazán, ha a gombok kiosztása ugyanaz maradna egy játéksorozatban, mi több, az egész franchise-ban.

További érdekes, bár más témához kapcsolódó komment érkezett a szintén a színpadon lévő Michael de Platertől, a Middle-earth: Shadow of Mordor tervező direktorától. Szerinte manapság már minden játék RPG, senki sem akar fejlődés, szintek és XP nélkül videojátékot csinálni. „És azt hiszem, minden játék egyben szociális program is… A jó ötletek terjednek.”

Ti mit gondoltok erről? A ti életetekből is két órát vesz el egy videojáték használatának megtanulása? Szerintetek is jó ötlet az egyre több RPG-elem bevezetése a játékokba és azok egyfajta szociális felületté alakítása? És mit hozhat számunka a jövő, ha a játékfejlesztés és -kiadás nagyjai így gondolkodnak?

electronic-arts.jpg