Richard Hilleman a minap a Las Vegasi D.I.C.E. Summit 2015-ön beszélt a mai videojátékokról, és az a határozott véleménye, hogy ezeket még mindig túl nehéz megtanulnia a felhasználóknak. „A mai átlagos játékosok valószínűleg két órát töltenek azzal, hogy megtanuljanak a legalapvetőbb játékokkal játszani” – mondta a színpadi interjú során. „Arra kérni valakit, hogy áldozzon két órát a tanulásra az idejéből, pláne, ha a vásárlónk családos ember, nagy kérés.”
Az interjút készítő humorista, Pete Holmes válasza a nyilatkozatra az volt, hogy neki az tetszene igazán, ha a gombok kiosztása ugyanaz maradna egy játéksorozatban, mi több, az egész franchise-ban.
További érdekes, bár más témához kapcsolódó komment érkezett a szintén a színpadon lévő Michael de Platertől, a Middle-earth: Shadow of Mordor tervező direktorától. Szerinte manapság már minden játék RPG, senki sem akar fejlődés, szintek és XP nélkül videojátékot csinálni. „És azt hiszem, minden játék egyben szociális program is… A jó ötletek terjednek.”
Ti mit gondoltok erről? A ti életetekből is két órát vesz el egy videojáték használatának megtanulása? Szerintetek is jó ötlet az egyre több RPG-elem bevezetése a játékokba és azok egyfajta szociális felületté alakítása? És mit hozhat számunka a jövő, ha a játékfejlesztés és -kiadás nagyjai így gondolkodnak?
Az EA is csak pénzt akar keresni azzal, hogy a tömegeknek adja el a játékot. Nem kéne a játékosoknak casualosodni, aztán nem ez lenne. Istenbocsá' én a konzolt okolom... :(
Egy Civ sorozatban persze nagyon alyánlott, meg az ilyesmi játékokban.
De a CoD-ban én még sohasem néztem végig a tutoialt mert bármennyi hiper küldik lesznek benne attól a CoD még mindig egy "puff-puff" game és az is marad mert abban csak az a dolgot hogy tudjál célozni guggolni és lőni, de azt jól...
És nekem már nagyon hiányzik egy olyan Ea games játék amelyben azért kell logika... meg ész
Amúgy nekem az Ea games mindig egy gunner game lesz (kivéve a FIFA) ez pedig így van jól mondjuk azért lehetne változatosabb is...
Az olyan észt szügségeltető játékokat máshol is lehet találni, nem csak az USA létezik mint játéknagyhatalom, azért sok játék készül más országok asztalán is(zárójelben én most vittem ki egy 2003-as Ea games játékot és ahhoz jól jött a tutorial).
- Minden játékban van "rpg elem" mert így lehet a legolcsóbban, legegyszerűbben, legfantáziátlanabb módon a fejlődés érzését a játékos arcába tolni, a karakterünkkel azonosulni, személyre szabni. Erre mostanság van igény. És itt hívnám fel kedves EA-s kolléga figyelmét, hogy a szintlépés és a skill rendszer önmagában nem rpg elem...
- "...két órát töltenek a játék megtanulásával..." Most ez komoly? Az EA elég rég nem adott ki olyan játékot ahol kb 5-10 perc után ne mozgott volna a játékos otthonosan, és ha mégis akkor a 1/3 story-n át tarto tutorial / játékmechanika csepegtetés tesz róla, hogy végig valaki szorongassa a pici kezecskénket...
Számomra gyomorforgató, hogy a játékok bonyolultságát, mélységét évről évre vesztjük el. Vannak játéktípusok ahol ez nincsen annyira szem előtt (fps,rts) de személy szerint én röhelynek tartom amit ma rpg és szimulátor néven kiadnak... Ezek a műfajok témájukból fakadóan döntéseket, gondolkodást, és alkalomadtán orbitális halálokat hordanak magukban, ma mégis inkább mazochistának tartják aki nem a "press for(-a)ward" felütésű játékokat választja...
Mondjuk lehet, hogy még ahhoz is csinálnának egy húszperces tutorialt. Persze achievementtel együtt, hogy milyen ügyes volt a játékos, hogy megtalálta az iránygombokat.
Összevissza van butítva a játékok nagy része (irányítás, ui, kb. minden), szóval nehéz elképzelnem, hogy milyen lehet egy átlagos "játékos", ha ezek betanulása 2 órát vesz igénybe.
Shadow of Mordor fejlesztőtől meg mókás azt olvasni, hogy "a jó ötletek terjednek.". Végül is tényleg csak egy AC-et Ctrl-c/v -ztek át LotR világba.
A kérdés meg elgondolkodtató, mert most vagy ők hülyék, vagy a felhasználót nézik annak (inkább). Na meg nem a meglévő ötleteknek kéne terjednie, hanem újakkal kéne előrukkolni.