EA: Godfather II, késések és kilépésObo kolléga már jelentette az új NFS játékot, melyről John Riccitiello számolt be a befektetők chicagói összejövetelén. Az EA vezére azonban nemcsak erről beszélt, hanem az új Godfather játékról is, mely már javában készül a Redwood Shores stúdióban. Dicsérte Hunter Smith producer munkáját, és azt mondta, hogy sokat fogunk az ősszel beszélni erről a játékról, melyet immár kétféle módon is játszhatunk majd: az egyik a hagyományos, GTA-féle „utcaszinten” zajló akció, a másik viszont egy felülnézeti, leginkább az RTS-ekre hajazó móka, valószínűleg olyasmi, mint amilyet a Gangland című 2004-es gengszterstratégiában láttunk.

EA: Godfather II, késések és kilépésIde kapcsolódik egy friss hír, miszerint Anthony Puzo, a Keresztapa írója, Mario Puzo fia jogi lépéseket helyezett kilátásba a Paramount Pictures ellen. Állítása szerint apja és a filmstúdió között 1992-ben létrejött egy megállapodás, mely szerint Puzo (és ennélfogva örökösei) jelentős részesedést fognak kapni bármilyen, az alapművön alapuló audiovizuális termék bevételeiből, ám az első játék megjelenése óta egy fillért sem fizettek még. Reméljük, ez az ügy nem befolyásolja az új cím fejlesztését – bár ugye végső esetben a jogtulajdonosok akár vissza is vonhatnak mindenféle jogot, ha a szerződések másképp nem rendelkeznek.

EA: Godfather II, késések és kilépésDe kanyarodjunk vissza Riccitiello mondandójához, mely tartalmazott egy szomorú kitételt is a nemrég megvásárolt két új csapat háza tájáról: sem a BioWare sokak által tűkön ülve várt új RPG-je, a Dragon Age, sem a Pandemic második világháború, francia ellenállós, egyelőre csak PS3-ra és X360-ra bejelentett akciója, a Saboteur nem fog megjelenni idén, csak a negyedik pénzügyi negyedévben, ami 2009 első három hónapját jelenti. A dolog azért várható volt, hiszen sikervárományos játékok garmadája érkezik az EA-től, többek között a Mercenaries 2, a Mirror's Edge, a Spore, a Dead Space, a Red Alert 3, és ilyenkor minden kiadó tologatja a címeket, hogy minél jobban elossza a bevételeket. Kár, kár, de azért addig kihúzzuk a felsorolt címekkel valahogy...

EA: Godfather II, késések és kilépésA nap másik, nem túl vidám híre, hogy Neil Young tizenegy év után otthagyja az EA-t, hogy egy új, egyelőre nem publikus projekten dolgozzon. A veterán producer olyan címekért volt felelős, mint a Majestic, a The Lord of the Rings: The Two Towers, a The Sims 2, a Medal of Honor Airborne és a Boom Blox, úgy a Maxis, mint az EA Los Angeles színeiben. Youngot nemrég nevezték ki az EA Blueprint élére; ez egy új divízió, melynek feladata, hogy új, innovatív IP-ket fejlesszen kisebb teamekkel és költségvetéssel. Helyét és feladatkörét most a Westwood Studio alapítója, Louis Castle veszi át. A távozás tényét Frank Gibeau, az EA Games címke elnöke közölte egy, a dolgozóknak küldött kör e-mailben, amelyben sok sikert kívánt Youngnak, és hozzátette: „örömmel látják bármikor az EA-nél”.

És zárjuk a hírt egy sokkal örömtelibb dologgal: hivatalosan tegnap jelent meg a Spore önállóan használható Lénylaborja a boltokban (melynek ára a teljes játékból levásárolható lesz, ha a vevő visszajuttatja azt a számlával együtt a  vásárlás helyére,) illetve pár napja ennek 25%-nyi tartalmat hordozó demója, és máris teljes az őrület körülötte: az EA bejelentése szerint már több mint 250 ezer lény látott napvilágot, és percenként durván ezer újabb kreatúra születik. Will Wright tehát úgy tűnik, ismét bepörgette a világot – mi lesz itt szeptemberben, amikor megjelenik maga a Spore? Zseni ez az ember, mindig is mondtam...