
A hónap elején nyilvánosságra hozott 2008-as pénzügyi év szeptember 30-án lezárt második negyedévének mérlege (igen, ilyen az időszámítás ezen a területen) 195 millió dolláros nettó veszteséget tárt fel. Tavaly hasonló időszakban 22 milliós profitot mutattak a számok. Ezzel a rossz eredménnyel az idei veszteség már 328 millió dollárra rúg, a bevételek pedig 18 százalékkal csökkentek, 640 millióra. Mindezzel együtt a kiadó 150 milliós pluszeladásokkal számol, hiszen ugye most jön az ünnepi időszak a már említett címekkel, és a Crysis, vagy a Harmonix már megjelenése előtt kasszasikernek számító Rock Bandje bizakodásra adhat okot.
Mindezzel együtt a kiadó azt is bejelentette, hogy az igazgatótanács elfogadott egy teljes körű átszervezési tervet - ez természetesen csakis stúdióbezárásokkal és összevonásokkal lehetséges, mindez az elkövetkező 24 hónapban fog lezajlani, és John Riccitiello elnök azt is megerősítette, hogy mintegy 350 dolgozót fognak elbocsátani világszerte a közel 8000 munkatárs közül. Az első áldozat, melyet konkrétan említettek, az angliai Chertseyben működő iroda, ugyanis az Egyesült Királyságban az EA UK és a Criterion Games székhelyére, Guilfordba telepítenek át minden érdekeltséget, 25-30 milliós megtakarítás reményében. A nagyobb pofon azonban egy hete csattant.
November 6-án az EA sajtóközleményt adott ki az EA Chicago bezárásáról, melyben ráadásul nagyon kemény szavak hangzottak el az EA Games elnöke, Frank Gibeau szájából. Eszerint a stúdió nem ütötte meg a kiadó által felállított mércét. Az elmúlt három évben egyre nőtt a létszámuk 49 főről 146-ra -, miközben az általuk fejlesztett játékok bevétele nem. A cég úgy látja, a srácok nem lennének képesek a 2009-2011-es pénzügyi időszak előirányzatait, elvárásait teljesíteni. A Chicago belvárosában található fiók legismertebb címe a konzolos Fight Night és Def Jam verekedős franchise-ok, és most kezdtek volna bele egy hasonló címbe, a Marvel karaktereinek főszereplésével. Az, hogy ezt ki kapja, és mi lesz a másfélszáz ember sorsa, még nem tudni, nyilván a tehetségesebbeket köztük az EA bunyószakértőjét, a Gibeau által is méltatott Kudo Tsunodát - megpróbálják majd maradásra bírni és szétosztani a vállalaton belül.

Minden bizonnyal az ügy még nem ér véget, jönnek az újabb szigorítások, átszervezések, vádaskodásokkal, veszekedésekkel. Meglátjuk, hogy jön ki mindebből az EA, hiszen John Riccitiello elég keménykezű fickó, és nagy tervei vannak, melyek megvalósításához bizony néha szembe kell menni az árral. Az ipari pletykák máris az EA LA (C&C, MoH) és a szintén Los Angeles-i Pandemic összevonásáról suttognak, amely persze első ránézésre teljes képtelenség, hiszen utóbbi cég felvásárlási folyamata csak januárban ér véget, ráadásul független státuszt ígértek nekik, és ezt a szóbeszédet mind a fejlesztőcsapat, mind a kiadó kategorikusan cáfolta, ám ebből is látszik, hogy a lépés alaposan felkorbácsolta az indulatokat. A nagy és igazi veszteség persze az lesz, ha mindeközben a tehetséges embereket elveszti a cég, és azok más stúdióknál keresnek és találnak boldogulást. Aki például az elmúlt hétvégén a Call of Duty 4 szervereire csatlakozott, a következő üzenetet olvashatta a képernyőn: EA Chicago: Infinity Ward is hiring...
Ilyen dirigálásban szerintem a CryTek azért kivétel, mert ő igazán nagyot alkotott eddig, és talán e miatt "nem mer neki dirigálni" az EA, hány játékot, mikor adjon ki.
Fifa amúgy is csak bugdácsol, és évente picikét felújátják.
NFS sorozat: Utolsó esélye volt az NFSnek, hogy a játékosokat visszahódítsa ugyebár (főleg a TDU miatt), és sokak szerint itt a vége, mert a legtöbb NFS rajongótol is azt hallom, hogy ezt el***ték, és nem azért mert "újat" alkottak, nem... (megjegyezném, hogy aki ismeri az NFS sorozatot, annak egy ilyen stílusú NFS annyira nem új, csak grafikailag, és sok év fejlődés/stílus persze...)
Szóval itt már élvezhetően arról van szó: ár-minőség arány pocsék lett.
1. Magyarország aztán nagy százalékát teszi vagy tette ki valaha is a játék vagy filmforgalmazó cégek bevételeinek...
2. Egy átlagos magyar fiatal egy hétvége alatt elszórakozik X ezer Ft-ot. Meg ahogy elnézegetem a fórumokat, a szegény magyar proliknak azért szép számban figyel a konfigurációjukban duplamagos CoreDuo meg 8800GTX... Úgyhogy ezt az önsajnálós dumát feltételezem inkább csak a szegény megvert sorsú diákok lökik, akik nem tudják anyut rábeszélni egy tíz ezer Ft-os játékra - ezt meg is értem. (Más kérdés, hogy sokan a hétvégi bulit triviálisan kötelezőnek tartják, és szóba se jöhet, hogy azt a pénzt félretegyék, esetleg szoftverre.)
Nos, így volt ez ennél a hírnél is...
Pedig szerettem a játékait...
AVE
Nem baj, majd a karácsonyi hajrában behozzák, talán.
lehetőség a változásra EA módra. Minőség szempontjából ,mert ha nem ,akkor az EA
összeomolhat anyagilag. Lásd : Interplay (oké itt nem tartalékoltak).
BioWare ide v. oda kevés ,hogy kientse az EA-t ,bár a 24 hónap alatt ki tudja milyen
jó játékot fognak írni, ami szerintem sikeres lesz (ez persze nem kérdés).
OFF : ]{redenc "A hónap elején nyilvánosságra hozott 2008-as pénzügyi év szeptember 30-án lezárt második negyedévének mérlege" nem 2007-es év???