
John Riccitiello azonban szó szerint ezekkel a szavakkal aposztrofálta a jelenlegi helyzetet: „Én úgy gondolom, hogy a jelenlegi gazdasági válság, amelybe a játékipar 2008-ban került: áldás.” Hogy miért gondolja ezt így a derék nagyfőnök? Szerinte emiatt a „gagyi” („riffraff”) fejlesztőcsapatok kiszorulnak a piacról, így a gyenge minőségű játékokat tulajdonképpen lesöpri a válság az üzletek polcairól. Ezáltal pedig a rá lesznek kényszerítve a fejlesztők, hogy „határozottan cselekedjenek”, hogy a jövőjüket bebiztosítva érezzék.
Annak a gamespotos interjúnak, amelyben Riccitiello ezeket az okosságokat nyilatkozta, az volt a tárgya, hogy mit tehetnek a fejlesztők a jelenlegi helyzetben. Úgy látszik, az EA nagyfőnöke igazi filozófusnak érezte magát, mert ezt a három tanácsokat adta számukra: „döntsd el mi a fontos, ezekbe a programokba invesztálj, és dobd ki a többit.”
Érdekes nyilatkozat, különösen annak tükrében, hogy állítólag az EA továbbra is „veszélyt vállal” azzal, hogy új brandeket hoznak ki, ugyanakkor jól tudjuk, hogy a régiekről sem feledkeznek meg, hiszen jön a következő Need for Speed, a Sims 3 és a Godfather II is. Akkor meg mégis mit „dobnak ki”? Na mindegy, meglátjuk, hogy a multicég a jövőben vajon mennyire bizonyul nyereségesnek, mert a tavalyi 641 milliós veszteség valahogy nem Riccitiello bölcs szavainak érvényesülését tükrözi...
Milyen tök jó, hogy a válság miatt tönkremennek azok, akik esetleg rossz játékokat hoznának ki, nemde? Hát b+... Arra nem gondolt, hogy esetleg kreatív zsenialitások is tönkre mennek így? Az Ensemble pl. vajon még mennyi ötlettel rendelkezett titokban? Gondolkozzon már, hogy miről beszél. Süt róla, hogy üzletember.
Mondjuk örülhet: az EA ezáltal jobb helyzetbe kerülhet, hiszen sorra szűnnek meg a riválisok, ők meg büntetlenül hozhatják ki a tucatjátékaikat (tisztelet a kivételnek: pl. Mirror's Edge).
Másfelől én azt vettem ki ebből, hogy a jövő játékfejlesztését úgy látja, mint a futószalagokon kijövő egyéb termékekét, mint mondjuk a chipsekét: van egy jó márkanév, mondjuk a Chio. B*ssz a krumplira valami idióta kotyvalékot, adj valami jó alcímet neki, és a hülye zombik (=vásárlók) úgyis megveszik. Hát kösz, én ebből nem kérnék.
Nagyon remélem, hogy kilábalunk valahogy ebből a válságból hamarosan, s az ilyen emberek nem jutnak majd sok szóhoz a játékvilágban...