A Bethesda még jóval az idei E3 előtt belengette, hogy a konferenciája során kiemelt szerepet szán a Doom Eternalnak, és állták is a szavukat. Az id Software legújabb alkotása a konferencia végén került csak elő, de a fejlesztők szerencsére nem fukarkodtak a részletekkel.
A sort egy kellően látványos és kellően véres trailer nyitotta, mely kicsit jobban belement a játék történetébe is (már amennyiben érdemes ilyesmiről beszélni a Doom kapcsán), ezután pedig előkerült Marty Stratton és Hugo Martin is az id Software csapatától, akik elmondták, hogy a Doom Eternal elsősorban a játékmenetre és a harcra fog fókuszálni, hogy mindenki megtapasztalhassa, milyen érzés talpig páncélban démonokat mészárolni igencsak nagy fegyverekkel.
Ezután pedig egy újabb, eddig még nem látott játékmenet-részlet következett, melyben a Pokol által megszállt és alaposan hazavágott Marsra látogattunk el, természetesen nem békés szándékkal. Ezt elnézve a Doom lényegi része továbbra sem változott: akár a 2016-os részben, itt is az arénaharcokon van a hangsúly, ahol nagy, nyitott területeken kell rendet vágnunk az egyre durvább és durvább ellenfelek között. Ebben pedig immár segítségünkre lesz a vállunkra szerelt rakétavető/lángszóró hibrid is, mely az eddigiek alapján több mint hasznosnak tűnik. A cyber demon pedig keményebb, mint valaha, viszont azt azért el kell mondani, hogy az előző részhez képest kicsit mintha lefogyott volna.
A bemutató végén pedig azt is megtudhattuk, hogy nem kell sokat aludnunk a megjelenésig sem: a Doom Eternal november 22-én debütál, ráadásul, ha ez nem lenne elég, a gyűjtői kiadás mellé jár egy viselhető Doom Slayer sisak is.
Végezetül pedig bemutatkozott az új multimód is, a Battle Mode. Itt két démont irányító játékos eshet neki egy teljesen felszerelt Slayernek, hogy kiderüljön, melyikük a jobb.