Az E3 2014-en a Polygon nyakon csípte egy interjúra Huw Beynon menedzsert, hogy mondjon már egy-két szót az elvileg nyáron érkező Metro Reduxról. Mondott is: szerinte tökéletes lehetőség volt arra, hogy a 4A Games csapata kitanulja az Xbox One és a PS4 minden csínját-bínját.
Ugyan gondosan ügyelt arra, nehogy véletlen bejelentsen egy következő Metro-játékot (azt közvetett módon mások már megtették), azt azért nem állta meg, hogy ne mondja el: „e tapasztalatok még jól jöhetnek valamihez a jövőben.” A Metro Redux elkészítése, főleg a Metro 2033 átalakítása, hozzáigazítása a kor követelményeihez és a Last Lighthoz, Beynon szerint néha igazi kihívásnak számított.
Mint ismeretes, a PS4 és az Xbox One (no meg a bivalyerős PC-k) erőforrásaira kihegyezett Metro Reduxban mindkét játék átesett némi ráncfelvarráson, bár elsősorban a Metro 2033-at érte sok szépészeti beavatkozás, főleg a játékmenetet, a grafikát és az átvezető videókat tekintve. A Last Light „csupán” új animációkkal, két, a rajongók által már rég kért funkcióval (Check Watch, Check Inventory), valamint tízórányi játékidőt jelentő letölthető tartalommal bővült.