Amikor a Microsoft bejelentette, hogy a Windows 8-cal egyetemben megjelenik a DirectX 11.1 is, azonnal megindultak a találgatások, hogy vajon a redmondiak kiadják-e a frissítést a korábbi Windows 7-re, avagy az új funkciók a Windows 8 sajátjai lesznek, ezzel is ösztökélve az embereket a mihamarabbi váltásra.
Nos, most kiderült, hogy sajnos ez utóbbi helyzet áll fenn: Daniel Moth Microsoft alkalmazott egy hivatalos fórumon erősítette meg, hogy a cégnek nem áll szándékában a DirectX 11.1-et korábbi operációs rendszerekre is átportolni, így az csakis Windows 8-on és RT-n lesz elérhető.
Öröm az ürömbe persze, hogy az API annyit nem változott, elsősorban a 3D-s lehetőségek bővültek, na meg megjelent a WARP nevű grafikusfelület-emulátor, mely viszont még elég lassú és képlékeny. Pontos listát itt találhattok a különbségekről.
Nos, most kiderült, hogy sajnos ez utóbbi helyzet áll fenn: Daniel Moth Microsoft alkalmazott egy hivatalos fórumon erősítette meg, hogy a cégnek nem áll szándékában a DirectX 11.1-et korábbi operációs rendszerekre is átportolni, így az csakis Windows 8-on és RT-n lesz elérhető.
Öröm az ürömbe persze, hogy az API annyit nem változott, elsősorban a 3D-s lehetőségek bővültek, na meg megjelent a WARP nevű grafikusfelület-emulátor, mely viszont még elég lassú és képlékeny. Pontos listát itt találhattok a különbségekről.
Teljesítmény tesztekben nem hozott annyival többet a Win8 a Win7-hez képest hogy érdemes legyen váltani. És igen láttam már Win8-at, próbáltam is már, használtam is már, és szerintem nincs annyival jobb mint a Win7. De kinek a pap, kinek a papné.
De akkor hogy ne legyen "OFF": Még mindig tartom magam ahhoz hogy nem tud annyival többet a DX11.1 hogy érdemes legyen váltani. Majd ha kijön mondjuk a DX12 akkor arra talán már érdemes lesz. De egyenlőre a DX11-ben lévő lehetőségeket kellene kihasználni.
Amúgy DX11.1-ért nem fogok sírni az egyszer biztos, pedig ki tudnám használni mert elvileg kompatibilis a kártyám vele. De ez is ugyan olyan mint a 10.1 alig használja valami, és nem is nagy a különbség. Ott is csak néhány effekt volt a különbség (ami azért Stalkerben látványos volt azt azért megjegyzem).
Még jó ideig a 11 bőven elegendő lesz még a 9 is ... nembeszélve arról, hogy a most megjelenő játékok zöme is ezt használja.