A World of Warcraft annak idején a legnépszerűbb MMORPG volt az egész világon, 2010 októberében 12 millió aktív előfizetővel tetőzött, ami több, mint a teljes magyarországi lakosság. Csakhogy ez már rég tavalyi hó: a World of Warcraft szép lassan elnéptelenedik, a havidíjas üzletmodell ugyanis nem bír az egyre terjedő free-to-play divattal, illetve az olyan ingyenes játékokkal, mint a gombamód szaporodó MOBA-k. A frissen függetlenné vált Activision-Blizzard hivatalos jelentése szerint most mindössze 7,7 millió ember fizeti a World of Warcraft nem olcsó havidíját, és egyre több az ingyenes változatba bele-bele kóstoló casual gamer.
Persze 7,7 millió ember is nagyon-nagyon sok, de tény: a játék népszerűsége évről-évre csökken, és a profi szintű játékosok fogyása brutális méreteket ölt. Mivel pedig a Blizzardnak is haladni kell a korral, a csapat nemrég bejelentette, hogy mikrotranzakciók várhatók a World of Warcraftban, ami minden bizonnyal az első nagy lépés egy esetleges free-to-play váltás felé. Mert ez bizony be kell következzen egyszer, ha nem is idén vagy jövőre. Addig is lehet agyalni, hogy vajon a Titánnak nevezett titokzatos nextgen MMORPG milyen üzletmodellnek fog megfelelni, ha kijön egyszer a távoli jövőben.
World of Warcraft -- megjelenés: 2005. február 11. -- Gépigény: CPU: 1 magos / 1000 MHz, RAM: 1 GB, VGA: SM 2.0 / 64 MB
a nagy többség sztem még mindig boldogan fizetné a havidíjat ha élvezhető, balanced maradt volna a játék az pedig külön öröm volt h nem voltak a "vér-pistikék" akik apuci kártyájával befizették maguknak az extra xp, goldot, stb.
Egyébként ez a durva csökkenés kb még mindig több, mint a konkurencia összjátékosainak száma. A WoWot pedig 0,5 millió játékosra tervezték anno.