Két dolog miatt is kétkedve mentünk be a demóra: egyrészt a DS második része nem hagyott mély nyomokat egyikünkben sem, másrészt Chris Taylor legutóbbi két-három játéka közül egyik sem nyitott új fejezetet a játéktörténelem nagykönyvében. Ehhez mérten nagyon pozitív csalódás várt ránk: a harmadik Dungeon Siege már most, a kiadás előtt minimum egy évvel is hangulatos és kívánatos. Első pillantásra kiderült, hogy a készítők nem valami csicsás háromdimenziós poligonháborút akarnak, hanem inkább lépnek egy egészségeset hátrafelé, és stílusos, gyakorlatias külsőt adnak a játéknak. Az egyetlen, amit nem bírtak megállni, a dinamikus világítás-effektek, de egy játékba, ami nagyrészt fáklyákkal, tüzekkel és tűzlabdákkal megvilágított barlangokban játszódik, talán ennyi még belefér.
Érdemes talán az alapján írni a játékról, hogy mi mindenben tér majd el az elődöktől. Az első és legfontosabb különbség: nem valószínű, hogy a szamarak visszatérnek. A multiplatformos megjelenés ugyanis egy teljesen átdolgozott, leegyszerűsített tárgykezelési rendszert hozott, így sajnos -- bár lesznek minket segítő állatok a játékban --, mindenki kedvenc hátasától jelen állás szerint búcsút kell vegyünk. Szintén változik a fejlődés mikéntje is, az eddig alkalmazott „az fejlődik, amit használsz” megoldás helyett most a használati tárgyak, páncélok és egyéb cuccok módosítói határozzák meg majd elsősorban, hogy mire is szeretnénk specializálódni. Ez amúgy nem tűnik rossz megoldásnak, hiszen ha valaki a tizennyolcadik szintig íjászt akar nevelni a harcosából, aztán meggondolja magát, hogy mégsem akkora hülyeség az a kétkezes kard, egyszerűen csak ledobálja magáról a dexterity feliratú inget-gatyát, és felveszi ugyanazt erőben. A fejlesztők szerint ez azt is jelenti, hogy az egyelőre meg nem nevezett kasztok jobban eltérnek majd egymástól, így az egymást kiegészítő párosok szórakoztatóbb játékmenetet adnak majd a kooperatív kampánymódban. Igen, az is lesz, ráadásul a második játékos akkor száll be és ki, amikor csak akar -– nyilván PC-n ez csak akkor megy igazán könnyen, ha az alap billentyű-egér kombó mellett dugunk a gépbe valami kontrollert is (vagy akár még egy egeret és billentyűzetet).
Akad még számos részlet a 2011-re ígért játékkal kapcsolatban, így ha érdekel, hogy alakul a Diablo 3 nagy ellenfele, mindenképp olvasd el az előzetest a következő Guruban!
Érdemes talán az alapján írni a játékról, hogy mi mindenben tér majd el az elődöktől. Az első és legfontosabb különbség: nem valószínű, hogy a szamarak visszatérnek. A multiplatformos megjelenés ugyanis egy teljesen átdolgozott, leegyszerűsített tárgykezelési rendszert hozott, így sajnos -- bár lesznek minket segítő állatok a játékban --, mindenki kedvenc hátasától jelen állás szerint búcsút kell vegyünk. Szintén változik a fejlődés mikéntje is, az eddig alkalmazott „az fejlődik, amit használsz” megoldás helyett most a használati tárgyak, páncélok és egyéb cuccok módosítói határozzák meg majd elsősorban, hogy mire is szeretnénk specializálódni. Ez amúgy nem tűnik rossz megoldásnak, hiszen ha valaki a tizennyolcadik szintig íjászt akar nevelni a harcosából, aztán meggondolja magát, hogy mégsem akkora hülyeség az a kétkezes kard, egyszerűen csak ledobálja magáról a dexterity feliratú inget-gatyát, és felveszi ugyanazt erőben. A fejlesztők szerint ez azt is jelenti, hogy az egyelőre meg nem nevezett kasztok jobban eltérnek majd egymástól, így az egymást kiegészítő párosok szórakoztatóbb játékmenetet adnak majd a kooperatív kampánymódban. Igen, az is lesz, ráadásul a második játékos akkor száll be és ki, amikor csak akar -– nyilván PC-n ez csak akkor megy igazán könnyen, ha az alap billentyű-egér kombó mellett dugunk a gépbe valami kontrollert is (vagy akár még egy egeret és billentyűzetet).
Akad még számos részlet a 2011-re ígért játékkal kapcsolatban, így ha érdekel, hogy alakul a Diablo 3 nagy ellenfele, mindenképp olvasd el az előzetest a következő Guruban!
Egyébként úgy gondolom, hogy nem lesz feltétlenül szükséges kontroller a kooperatív módhoz (persze PC-n) - ha már egy Resident Evil 5-ben tökéletesen megoldották a "drop-in drop-out" rendszert, itt miért ne menne? Legfeljebb akkor, ha élből nem is akarják.
Ja és tekkengyerekecske, nem azért nem reagálok rád, mert nem olvastam bele az előttem reagálók hszeibe, hanem azért, mert a te véleményed annyira védtelen ponton ért, hogy teljesen kiütött K.O. jól megmondtad!