A legutóbb megjelent játék a Dungeon Keeper-sorozatban csapnivalóan rossz lett, amit a játékosok egyöntetűen utálnak, de nem azért, mert éppenséggel rossz lett volna a játékmenet, vagy folyamatosan összeomlott volna a program. Nem, az ok az, hogy a Dungeon Keeper tankönyvbe illő példája annak, hogyan nem szabad alkalmazni a mikrotranzakció amúgy is gyűlölt rendszerét.

Az új Dungeon Keeper olyan tolakodó, olyan kapzsi módon próbált pénz szerezni a játékosoktól, hogy a széria kitalálója, Peter Molyneux nevetségesnek nevezte, majd az EA tulajdon vezérigazgatója, Andrew Wilson bélyegezte szégyennek a programot, mindennek tetejébe a Dungeon Keepert az Egyesült Királyságban már nem lehet free-to-play címként reklámozni, mert egyszerűen nem játszható ingyenesen.

Ezúttal az EA Mobile fejese, Frank Gibeau szólat meg az ügyben, s elmondta: túl sokat újítottak a formulán, illetve jobban mondva, olyan változásokat hoztak, amik nem fértek bele a franchise-ba, s ezért a játékosok nagy részét nem tudták megragadni -- vannak azonban olyanok, akik az EA elmondása szerint élvezik a programot. Gibeau azt mondta, hogy a sok negatív kritika ellenére nem fogják megszüntetni a játékot, mert van elegendő kereslet arra, hogy a jelen üzleti modell mellett még sokáig üzemeltetni tudják a szolgáltatást, magyarul még elegen pumpálják bele a pénzt, hogy megérje fenntartani a szervereket. „Addig fogjuk támogatni a Dungeon Keepert, ameddig van rá kereslet. De hogy fogunk-e készíteni egy folytatást? Nem valószínű.” -- tette hozzá.

dungeon-keeper-mobile.jpg