Vannak olyan játékprogramok a világon, amelyek elkerülik szerkesztőségünket. Ez persze hatalmas probléma, de annyi a potenciális sikerjáték, hogy az általában kis fejlesztőktől érkező, vagy első programját az asztalra letenni kívánó, esetleg MMOG-szoftvert létrehozó csapatok sűrűn kimaradnak. Persze közöttük is akadhatnak elég érdekesek, vagy olyanok, amelyek ki tudja, miért, de elragadják valamelyikünk fantáziáját -- a Dragonica pedig úgy tűnik, Darthsot ejtette rabul. Nézzük, vajon miért esett transzba ez az ember? Elsősorban a grafikája miatt, ez tény. A Dragonica ugyanis a történelem első "oldalra scrollozó" elemekkel tűzdelt 3D-s MMORPG játéka, amelyhez hihetetlenül meseszerű -- nevezzük nevén a gyereket: giccses -- japános grafikát csiholtak. Mindenből árad a bloom, nincs egy négyzetméter, ahol két azonos színt lehetne felfedezni -- az egész egy nagy és mesterien hangulatos egyveleg, amelyre élvezet ránézni...
Na de kik azok a kalandorok, akik nekivághatnak a különleges világnak, hogy pénzre, hírnévre, sőt, akár hallhatatlanságra is szert tegyenek? Az első, már bejelentett kaszt a játékban a harcos lesz. Ő, az, aki mindig az első vonalakban küzd (ha nem fér oda, hát odaugrik!), és védelmezi nálánál testileg gyengébb barátait. Miután eléri a huszadik szintet, a harcos választás elé kerül: egy küldetés után eldöntheti, hogy lovaggá vagy gladiátorrá nevezzék ki. A lovag az igazi védelmező: pátyolgatja az ártatlanokat és a gyengéket, kardjával és pajzsával pedig szétzúzza az ellenséget, aki gonoszat tenne. A gladiátort nem érdeklik a gyengék, csak a saját pénztárcája -- erősebb és gyilkosabb, ezzel pedig könnyen eléri célját.
A második, már ismert kaszt a Magician, aki zöldfülű újoncként, remegő térdekkel állt meg leendő mestere varázslótornyának lábainál, rettegve attól, ami bent várhatja. Persze, ez már nagyon régen történt -- mire a játékos átveheti felette az irányítást, egy harcra kész karaktert kap kezei közé. Képes arra, hogy mágiájával felgyógyítsa barátait, és arra is, hogy elpusztítsa azokat, akik az életére törnek. Amint eléri a 20. szintet, válaszút elé kerül: szerzetes vagy mágus lesz belőle. A szerzetes egy elkötelezett hazafi, mindenáron védi a hazáját, gyógyít, és mágiáját kizárólag önmaga és a társai megóvása érdekében alkalmazza. A mágus ezzel ellentétben hatalmát pusztításra és gyilkolásra használja fel.
A harmadik szereplő, aki belefog a kincsekért és a hírnévért folyó küzdelembe, az íjász lesz. Ő hosszú-hosszú hónapokon keresztül tanulta mesterségét, így mire kezeink közé kerül, már halálpontos lövéseket tud elküldeni hihetetlennek tűnő távolságokra. Amint eléri a huszadik szintet, ő is válaszút elé kerül majd: nyomkereső (pathfinder) lesz-e, vagy ostromló (arbalist). Míg előbbiek remekül mozognak a természetben, ismerik az állatok és a madarak nyelvét, csapdákat állíthatnak, és vadászhatnak élelemért, addig utóbbiak az íjat nyílpuskára és gránátokra cserélik, szakértelmükkel a technika felé fordulnak, és hozzáférhetnek olyan fegyverekhez is, mint a jó öreg Gatling-fegyver, vagy a mindenki által ismert rakétavető.
A negyedik, és egyben utolsó karakter, aki csatlakozik a sokadalomhoz, az nem más, mint a Dragonica, a tolvaj, aki hosszú éveket töltött Dragotaka földalatti járataiban osonva, ügyességét felhasználva, és szemtől szemben megvívva az ellenséggel. Ellentétben a többi karakterrel, a Dragonica egy pár halálos karommal van felfegyverkezve, amelyeket villámgyors mozdulatainak hála életveszélyesen használ. Miután páncélokat nem viselhet, ezért ismét a fürgeségére és az eszére támaszkodik: a legforróbb szituációkból egyszerűen elmenekül, majd elrejtőzik, hogy véletlenül se vegye senki észre. Amint meglépi a huszadik szintet -- mit ad isten -- egy-egy hosszú küldetéssorozat után ő is dönthet: trükkössé (jester) vagy orgyilkossá (assasinn) válik. Jesterként a szemtől-szembeni küzdelmeket, az ellenfelek megzavarását, és a hihetetlen gyorsaságát használja ki, míg assasinként a sötét, árnyas helyeken bujkál két pengéjével, várva a pillanatot, hogy mérgét ellenfele testébe mártsa -- ha pedig többen volnának körülötte, hát gyilkos táncba kezdhet, amely eltereli az ellenségek figyelmét, amíg ő kereket old.
Ezeket az eszeveszett csatákat számtalan területen megvívhatjuk majd szerte Dragotaka földjén. Vad összecsapások zajlanak majd magmától izzó tárnákban, ahol még a levegő is fojtogat, kísérteties útvesztőkben, ahol a végén csak egy maradhat. A csaták hevében elkeveredhetünk egy gombafaluba, sötét fojtogató erdőkbe, kihalt sivatagokba, és egy aktív vulkán kürtőjébe is. Az ügyes játékosok speciális medálokat nyerhetnek, amelyeket exkluzív tárgyakra vagy akár szettekre is cserélhetnek -- olyanokra, amelyekből csak egy lesz található a világon, így messziről tudni fogja a közösség, ki érkezik felé! Legyél egy hosszú órákat a gép előtt görnyedő kocka, vagy egy hobbijátékos, mindenképpen megtalálhatod a magad szórakozását a küzdelmekben, sőt, ki sem bújhatsz alóluk: számtalan küldetés csatamezőkön vezet keresztül, ott pedig senki nem lesz tekintettel arra, hogy te csak gombát szedni jöttél...
A rendszer
A Dragonica készítői nem szájhősök, imádnak írni a készülő termékükről, így a ma már lazán béta-fázisban létező szoftvert elég jól megismerhettük. A Dragonica felajánlja neked azt a rabul ejtő játékélményt, amelyben ezidáig még soha nem volt részed. A program új szintre emeli a harcrendszereket, láncba fűzhető támadásokkal, kombinációkkal, és számtalan vicces képességgel is -- a Dragonica az a program, amelyet könnyű játszani, de nagyon nehéz benne profivá válni. Karakterednek két különböző állata is lehet, amelyeket használhat például lovaglásra, de harci helyzetekben az ellenfélre is uszíthatja. Ha pedig mind a játékos, mind a szörnyeik elfáradtak, hazatérhetnek saját otthonukba, amelyet berendezhetnek a saját ízlésüknek megfelelően. És, ha otthonodban sem szeretnél unatkozni? Fogjál hát mesterségbe, és kovácsold össze a neked tetsző felszerelésedet, amíg állataid egymással játszanak.Na de kik azok a kalandorok, akik nekivághatnak a különleges világnak, hogy pénzre, hírnévre, sőt, akár hallhatatlanságra is szert tegyenek? Az első, már bejelentett kaszt a játékban a harcos lesz. Ő, az, aki mindig az első vonalakban küzd (ha nem fér oda, hát odaugrik!), és védelmezi nálánál testileg gyengébb barátait. Miután eléri a huszadik szintet, a harcos választás elé kerül: egy küldetés után eldöntheti, hogy lovaggá vagy gladiátorrá nevezzék ki. A lovag az igazi védelmező: pátyolgatja az ártatlanokat és a gyengéket, kardjával és pajzsával pedig szétzúzza az ellenséget, aki gonoszat tenne. A gladiátort nem érdeklik a gyengék, csak a saját pénztárcája -- erősebb és gyilkosabb, ezzel pedig könnyen eléri célját.
A második, már ismert kaszt a Magician, aki zöldfülű újoncként, remegő térdekkel állt meg leendő mestere varázslótornyának lábainál, rettegve attól, ami bent várhatja. Persze, ez már nagyon régen történt -- mire a játékos átveheti felette az irányítást, egy harcra kész karaktert kap kezei közé. Képes arra, hogy mágiájával felgyógyítsa barátait, és arra is, hogy elpusztítsa azokat, akik az életére törnek. Amint eléri a 20. szintet, válaszút elé kerül: szerzetes vagy mágus lesz belőle. A szerzetes egy elkötelezett hazafi, mindenáron védi a hazáját, gyógyít, és mágiáját kizárólag önmaga és a társai megóvása érdekében alkalmazza. A mágus ezzel ellentétben hatalmát pusztításra és gyilkolásra használja fel.
A harmadik szereplő, aki belefog a kincsekért és a hírnévért folyó küzdelembe, az íjász lesz. Ő hosszú-hosszú hónapokon keresztül tanulta mesterségét, így mire kezeink közé kerül, már halálpontos lövéseket tud elküldeni hihetetlennek tűnő távolságokra. Amint eléri a huszadik szintet, ő is válaszút elé kerül majd: nyomkereső (pathfinder) lesz-e, vagy ostromló (arbalist). Míg előbbiek remekül mozognak a természetben, ismerik az állatok és a madarak nyelvét, csapdákat állíthatnak, és vadászhatnak élelemért, addig utóbbiak az íjat nyílpuskára és gránátokra cserélik, szakértelmükkel a technika felé fordulnak, és hozzáférhetnek olyan fegyverekhez is, mint a jó öreg Gatling-fegyver, vagy a mindenki által ismert rakétavető.
A negyedik, és egyben utolsó karakter, aki csatlakozik a sokadalomhoz, az nem más, mint a Dragonica, a tolvaj, aki hosszú éveket töltött Dragotaka földalatti járataiban osonva, ügyességét felhasználva, és szemtől szemben megvívva az ellenséggel. Ellentétben a többi karakterrel, a Dragonica egy pár halálos karommal van felfegyverkezve, amelyeket villámgyors mozdulatainak hála életveszélyesen használ. Miután páncélokat nem viselhet, ezért ismét a fürgeségére és az eszére támaszkodik: a legforróbb szituációkból egyszerűen elmenekül, majd elrejtőzik, hogy véletlenül se vegye senki észre. Amint meglépi a huszadik szintet -- mit ad isten -- egy-egy hosszú küldetéssorozat után ő is dönthet: trükkössé (jester) vagy orgyilkossá (assasinn) válik. Jesterként a szemtől-szembeni küzdelmeket, az ellenfelek megzavarását, és a hihetetlen gyorsaságát használja ki, míg assasinként a sötét, árnyas helyeken bujkál két pengéjével, várva a pillanatot, hogy mérgét ellenfele testébe mártsa -- ha pedig többen volnának körülötte, hát gyilkos táncba kezdhet, amely eltereli az ellenségek figyelmét, amíg ő kereket old.
Játékos játékos ellen
Bárki, aki eléri a huszadik szintet, felkészülhet az igazi összecsapásra: az ellenfelek itt már hús-vér emberek lesznek, taktikájuk pedig messze fölülmúlja majd az addig megismert, MI által irányított lényekét. Mielőtt azt hinnétek, a Dragonica egymás elleni küzdelmeit a WoW-hoz hasonlóan csak úgy tessék-lássék oldották meg, le kell szögezni: igazi, pörgős, arcade stílus vár azokra, akik bele szeretnék vetni magukat a küzdelmekbe. Semmit sem szabad komolyan venni -- ez a valódi jelszó! Olyan klasszikus, akciójátékokból már ismerős helyzetek köszönnek vissza, mint a Deatmatch, a Team Deatmatch, a Last Man Standing -- de a Guild War és a CTF is fejlesztés alatt áll!Ezeket az eszeveszett csatákat számtalan területen megvívhatjuk majd szerte Dragotaka földjén. Vad összecsapások zajlanak majd magmától izzó tárnákban, ahol még a levegő is fojtogat, kísérteties útvesztőkben, ahol a végén csak egy maradhat. A csaták hevében elkeveredhetünk egy gombafaluba, sötét fojtogató erdőkbe, kihalt sivatagokba, és egy aktív vulkán kürtőjébe is. Az ügyes játékosok speciális medálokat nyerhetnek, amelyeket exkluzív tárgyakra vagy akár szettekre is cserélhetnek -- olyanokra, amelyekből csak egy lesz található a világon, így messziről tudni fogja a közösség, ki érkezik felé! Legyél egy hosszú órákat a gép előtt görnyedő kocka, vagy egy hobbijátékos, mindenképpen megtalálhatod a magad szórakozását a küzdelmekben, sőt, ki sem bújhatsz alóluk: számtalan küldetés csatamezőkön vezet keresztül, ott pedig senki nem lesz tekintettel arra, hogy te csak gombát szedni jöttél...
(Bár ki tudja, lehet, ha hazaérek, innentől egy érdekes, rajzolt karakterre is rá fogok nézni )