Bate írta a mostani a PC Guruban, hogy amúgy sem tűnik olyan hihetetlenül ígéretesnek az éveken keresztül húzott-halasztott BioWare szerepjáték, most pedig a megjelenés körüli bénázás még jobban borzolja a kedélyeket.
Az eredetileg október 20-ra ígért játékról nemrég derült ki, hogy elhalasztják megjelenését, ám nem sokkal a hír kipattanása után a BioWare cáfolta azt, ám most mégis közölték hivatalosan is, hogy november 3-ra tolták el az amerikai, és november 6-ra az európai Xbox 360-as és PC-s megjelenést, a PS3-as pedig valamikor novemberben kerül a boltokba — ezt nyilatkozta a BioWare egyik szóvivője.
Kíváncsi vagyok egyébként, mi sül ki ebből a játékból, mert Bate előzetese és más online információk alapján is egyre inkább úgy tűnik, hogy a BioWare első olyan szerepjátéka lehet, amely csalódást fog okozni... Remélem, nem lesz igaza a rossz előjeleknek.
Az eredetileg október 20-ra ígért játékról nemrég derült ki, hogy elhalasztják megjelenését, ám nem sokkal a hír kipattanása után a BioWare cáfolta azt, ám most mégis közölték hivatalosan is, hogy november 3-ra tolták el az amerikai, és november 6-ra az európai Xbox 360-as és PC-s megjelenést, a PS3-as pedig valamikor novemberben kerül a boltokba — ezt nyilatkozta a BioWare egyik szóvivője.
Kíváncsi vagyok egyébként, mi sül ki ebből a játékból, mert Bate előzetese és más online információk alapján is egyre inkább úgy tűnik, hogy a BioWare első olyan szerepjátéka lehet, amely csalódást fog okozni... Remélem, nem lesz igaza a rossz előjeleknek.
Inkább abban keresendő a probléma, hogy nem kapták meg a D&D jogokat és egy full új fantasy világot kellett létrehozniuk.
D&D-hez több száz vagy ezer könyv van és világleírás, amiket már egyszer kitaláltak az asztali játék készítői, és rengeteg olyan dolog volt a BG1-ben és 2-ben ami még a tapasztalt számítógépjátékosoknak is új volt. Ötletek dögivel voltak, nem kellett kitalálni őket, minden adott volt. Csak a storyt kellett köré építeni ennek a fantasztikus világnak.
D&D játékosok persze azon nyomban lecsaptak rá. Találkozhattunk akár a könyv hőseivel is.
Most gyakorlatilag dupla melóval néztek szembe a játék készítői, mert ez a fajta "háttértámogatás" elveszett. A 0-ról kellett mindent kitalálni, és minden új lesz. Nincs Forgotten Realm, nincs Drizzt, nincs Ófa, Nincs Elminster... Baromi nagy fába vágta a fejszéjét Bio.
Én inkább attól félek, hogy az egész fantasy világ lesz műanyag, vagy teli lesz tipikus már többször látott dolgokkal, klisékkel. Nem lesz meg a hangulata. A grafikus megvalósítástól nem parázok.
On:
Remélem a DA-t azért nem szúrják el. Nem tudom mit látott Bate, de pl a Witcherből is nagyon könnyen lehetne egy olyan bemutatót csinálni, amiről a "200 liter vér és arcba nyomott csöcsök, semmi több" lehetne az ember benyomása, véleménye. Pedig szó sincs erről, sőt nálam a Witcher volt az utóbbi idők egyik legmeghatározóbb játékélménye.
Lehet, hogy nem ez lesz a vége, és tévedni fogok, én örülnék neki, de jelenleg (pláne ismerve a mai játékpiacot és a kiadót) az akcióközpontúság tűnik a valószínűbbnek.
Egyébként a világ kidolgozásától tartok a legkevésbé: ha valamihez, hát ehhez nagyon értenek a Bioware-nél, és irdatlan erőforrásokat öltenek a háttérvilág kialakításába. E téren a Mass Effect is perfekt volt, elismerésem érte.
Az viszont kérdéses, hogy maga a bejárható terület mennyire lesz érdekes, reálisan felépített. Lesznek-e utcán beszélgető falusiak, utánunk szól-e a koldus, ha elmegyünk mellette, ránk szól-e az őr, ha a városban akarunk pihenni, lesz-e prostituált, aki csak úgy álldogál ott, lesznek-e fogadók többféle szobával, pletykákkal, italokkal. Lesz-e kismillió, alaposan kidolgozott mellékküldetés, amikkel akár napokat is el lehet lenni a főszál hanyagolása mellett, miközben a kocsmában sörözgetve böngésszük a kézzel írt naplónkat...
Ilyenek.
Van ember, aki ennek bedől? Ez csak egy újabb reklámfogás, hogy beszéljenek a játékról akkor is, amikor semmi okunk sem lenne rá.
Kihalt, sivár világ, teljesen jellegtelen mellékküldetések. Ja és rövid..
A newewinter nights sem tetszett.
Szóval a BioWare tényleg nem egy Blizzard, de legalább elmondhatják, hogy letettek egy Baludur's Gatet meg egy Star Wars:Kotort az asztalra...
dragon83: Ez lenne a harmadik Bioware-hiba. Az első a rém lapos Single-jű NwN, a második az igénytelen mellékküldetésekkel és ostoba játékmechanikai hibákkal rakott Mass Effect.
A Dragon Age-dzsel nem lenne gond, ha nem emlegették volna a Baldur's Gate-et "szellemi elődként". Ezzel azonban az egekbe tornászták az elvárásokat a régi rajongók részéről, akik bizony sértésnek fogják venni, ha egy szellemi örökös messze elmarad az elődtől.
Bár itt legalább nem egy harmadik rész neve alatt csinálják ezt, mint a Fallout 3-nál...
Bate cikkje meg legalább kicsit szkeptikus, és nem indokolatlanul elfogult, csak mert A Nagy Bioware készíti a játékot.
Na az ő személye miatt is nem veszem a gurut... Bár nem hiszem, hogy olyan sok mindent vesztettem volna...
A remény hal meg utoljára....
Folyton azt hangoztatják h vér meg brutalitás sötöbö...
ÉS? Tőlem aztán nem kell bele fülledt erotika mag tangában mászkáló csajok(lásd: X-Blades) csak jó szerpjáték legyen!
ui.:inkább csússzon mint h rossz legyen
As you have seen:
Dragon Age: Origins will be released on November 3rd in North America and November 6th in Europe on the Xbox 360® videogame entertainment system and PC. The PLAYSTATION®3 version will follow later in November."
piiitriick hivatalos egyelőre ez, ne pletykálkodjunk már...
Mellesleg a zene: Marilyn Manson - This is the new shit. EPIC egy szám!
Öööö... várjuk meg mit hoz majd a teljes játék.
Videók alapján egy elég ütős játéknak néz ki a Dragon Age