A DmC: Devil May Cry Bloody Palace játékmódjáról ma már szó esett a PC Guru Online-on -- ám nemcsak az eszetlen hentelés szerelmesei készíthetik a malacperselyt, hanem a történet kedvelői is, ugyanis még ebben a hónapban megjelenik a Vergil's Downfall című DLC, mely (ha hihetünk a Destructoid munkatársainak) egy roppant összetett és tartalmas csomag lesz. A történet ott veszi fel a fonalat, ahol a DmC letette, szóval akik érzékenyek a spoilerekre, inkább ne olvassák el a következő bekezdést.
A játék végén Dante és Vergil összecsapott ugyan, de egyikük sem halt meg: hősünk elengedte hatalommániás fivérét, aki súlyos sebeket szerzett és csapdába esett egy ismeretlen, torz dimenzióban. Mivel Limbo rászakadt a valós világra, egy csomó furcsa létsík vált elérhetővé, melyek sosem látott veszélyeket és titkokat rejtenek. A játékban Vergilt irányítva kell kiszabadulnunk egy ilyen pokolszerű helyről, de időközben persze feltűnik Dante is. Igaz, nem tudjuk, segít-e majd testvérén, mivel a Destructoid beszámolója szerint elképzelhető, hogy a különös világ hallucinációkat idéz elő. Szóval az is lehet, hogy ez a Dante nem az a Dante -- majd kiderül, ha megjelent a játék.
Most, hogy a sztorit kitárgyaltuk, lássuk, mit nyújt majd a DLC játékmenet terén! Először is a pályák teljesen újak, és mivel a Vergil's Downfall cirka 3-5 óra hosszú, van belőlük épp elég (összehasonlításképpen az alapjáték kb. nyolcórás). Másodsorban az átvezető animációk stílusa inkább a népszerű anime-sorozatra hajaz, hogy ezzel kedvezzen a korábbi részek rajongóinak. Új mozdulatok és fegyverek nem lesznek, Vergil arzenálja és viselkedése Dantéét idézi. Ez persze nem baj, főleg, hogy Vergil eszköztára is fejleszthető a pályák között.
A Vergil's Downfall tehát egy tartalmas és izgalmas DLC-nek tűnik, mely valamikor februárban lát napvilágot, 9 dolláros áron. Reméljük, PC-n is.
- majd egyből utána ott szerepel a hír a link alatt ami szerint ingyenes lesz.
Új fegyverek pedig lesznek - ha nem is tényleges fegyverként, de a játék mechanizmusa más Vergil-el Dante-hoz képest, ez már a trailerből kitűnik, akár csak a DMC3SE esetében. Csak ott pl. van Beowulf, itt pedig bizonyos mozdulatokat azzal a fegyverrel "gyárilag" is tud használni (amikor a levegőből egy rúgással érkezik le átlósan pl), a klasszikus kardidézés is visszaköszön a régi mechanizmusokkal mint pl. sima dobálás, gyűrű kialakítása magunk körül, vagy boltívben fölöttünk és mind előre indul, vagy befelé irányuló pengékkel gyűrű kialakítása távoli ellenfél körül... kicsit erős ez a "nem lesz új fegyver".