A Bungie művészeti igazgatójától, Christopher Barrett-től megtudtuk, hogy a jövő szeptemberben megjelenő Destinyben négy ellenféltípussal találkozhatunk majd a kalandjaink során, s ezek változatos, színes háttérrel rendelkeznek. Az ellenfelek a következőek: The Fallen, The Cabal, The Vex és a The Hive.
A négykarú The Fallen egykoriban egy gazdag, nemesi családokból összetevődő nép volt, de valamilyen ismeretlen okból ezek a famíliák széthullottak, majd akik megmaradtak, azok szedett-vetett társaságokban, kalózmódjára portyáznak az űrben. A Bungie egy olyan ellenfelet szeretett volna, amelyik nem rendelkezik központi irányítással, és tagjai gyakorlatilag bárhol feltűnhetnek.
Ezzel szemben a The Cabal egy stabil és szigorú struktúra köré épülő birodalom, ami óriási hadigépezetével járja hódító útját. A fajra jellemző az állatias, de fegyelmezett magatartás, a vastag páncélzat és a hatalmas méretek, mind a fegyvereik, mind pedig saját maguk vonatkozásában -- a csatatér óriásairól van szó, Barrett szerint space marine-szerűek.
A The Vex a minden sci-fi világban kötelezően jelen lévő robotokat képviseli, de ezek nem csillogó, vadonatúj gyilkológépek, hanem egy félig gépi és félig szerves részekből álló, kinézetre több ezer éves szerkezetek. A The Vex féregjáratokat nyitva közlekedik, de akár időutazók is lehetnek, eredetüket ugyanis senki sem tudja, csak az biztos, hogy hadsereget építenek, és közelítenek.
Ezeken kívül van még a The Hive, ami a legkevésbé érdekes a ránk váró ellenfelek közül, leegyszerűsítve ugyanis zombikról van szó. Egy ősi idegen faj évmilliókon keresztül életben tartotta magát, s mostanra élő és halott szövetekből összetákolt lények lettek, akiket ha megölünk, porrá robbannak.