Egy játékot a háttértörténelme, fikciója, idegen szóval a lore tesz élő, lélegző világgá - segít, hogy magunkénak tudjuk azt. A jó játék nem tolja folyton az arcunkba az információkat, az érdeklődőknek kell azt megkeresni, kibogarászni a különféle jegyzetekből, könyvekből, naplókból. De mit tegyen az, aki csak PC-n játszik, vagy netán kimaradt a Destiny, de érdekli mi körül is megy a felhajtás most? Egy percig se aggódj, segítünk: itt a TL;DR verzió.
Egyáltalán milyen játék is a Destiny? Mint ahogy azt már valószínűleg tudjátok, a mögötte álló fejlesztőcsapat nem más, a Halo-sorozatot megalkotó Bungie. Maga a játék pedig egy MMO-FPS hibrid, melyet leginkább a stúdió hírnevét adó FPS játékmenetét és a Borderlands loot-rendszerét megöröklő szerelemgyermekeként tudunk leírni, akinek mellesleg nevelőszülei a mára már nagy nevet szerzett MMO-k. A játék során egy teljesen testreszabható Őrző (Guardian) bőrébe bújva szabadon járunk-kelünk a naprendszerben, felhajtva raideket és küldetéseket, mindig egy picit előrelendítve a történetet. Dolgunk végeztével aztán a központi helyszínként szolgáló Towerbe (később más helyszínekre is) visszatérve jól megérdemelt bevételünket költhetjük felszerelésekre, értékesíthetjük cuccainkat és léphetünk interakcióba a többi játékossal. Eddig stimmt, ismerős lehet a recept, csak a fűszerezés más.
(Z)űrzavar
Na de kik ezek az Őrzők és hogy kerülünk ide egyáltalán? A Destiny 700 évvel a távoli jövőben játszódik, az emberiség technológiai aranykorának végén. Az idilli, békés időszak során tűnt fel egy titokzatos, kisebb hold méretű gömb, az Utazó (The Traveller), mely naprendszerünk lakhatatlan bolygóinak terraformálásába kezdett. A kínálkozó lehetőségre az emberiség természetesen azonnal lecsapott, és a nyomában járva kolonizálni kezdte a világokat. Igen ám, de az Utazót követte annak ősi ellensége, a Sötétség (The Darkness), melynek céljai között - mondanunk sem kell - nem szerepelt a bratyizás az őslakosokkal. Érkezését csak úgy emlegetik, mint az Összeomlás (The Collapse), mely véget vetett az utópikus álomnak, végtelen háborúba sodorva a Naprendszert. Hiába áldozta fel erejének nagyját az Utazó, hogy megállítsa - nyomában további hódítók érkeztek és a rejtélyes Sötétség azóta újra mozgolódik. A történetbe ennek a háborúnak a legreménytelenebb pontján, egész pontosan a Rise of Iron kiegészítőnek történései után egy évvel csatlakozunk majd be. Ekkorra már minden kolónia a később érkezett idegen hódítók valamelyikének markában van, és már csak az Utolsó Város (Last City) tartja magát a Földön a tetszhalott Utazó árnyékában, az emberiség végső mentsváraként. Ráadásul az erődváros falait már ostromolja a Cabal, szétszórva és és megfosztva az Őrzőket minden erejüktől.
Az Utazó, alatta húzódik az Utolsó Város
Játékbeli avatárunk egy a már emlegetett Őrzők közül, kik a Föld felesküdött védelmezői és képesek az Utazótól származó, egyszerűen csak 'Fény' néven emlegetett erő megcsapolására - küldetésünk pedig nem kisebb, mint az idegen fenyegetés kiszorítása nem csak a naprendszerünkből, hanem a Tejútról is. Persze nem csak emberbőrbe bújhatunk, megszemélyesíthetünk egyet a Felébredettek (Awoken) közül, ők az emberiség kései leszármazottai, akik az Összeomlás elől az ismert űr szélére menekültek, ahol valami végérvényesen megváltoztatta őket (bőrük kékes árnyalatát elnézve vagy Aprajafalváról, netán egy festékesbödönből, esetleg egy fagyasztóból térhettek vissza). Ha a rozsdamentes acél csillogása jobban tetszik, mint a hulla égszínkék, akkor az Exo számíthat a legérdekesebbnek: az aranykor során megalkotott, éntudattal rendelkező gépeket nevezzük így. Mára legtöbbjük rég elfelejtette, hogy kik és miért is készítették őket, csak saját szükségleteik és vágyaik számítanak már. Fajunk kiválasztása után három osztály (Hunter, Titan, Warlock) és típusonként további három alosztály határozza meg szerepünket a csatatéren, melyek rendszerébe a Destiny 2 biztos hoz újakat.
A baj nem jár egyedül
Most, hogy már tudjuk kik vagyunk és hogy kerültünk ide, már csak azzal kell képbe kerülni, hogy kiket fogunk lelőni, felszabdalni, felrobbantani. Elsőként itt a félig gép félig organikus Vex, akik kiborgszerű felépítésükből adódóan egyébként halálos sérülések ellenére is folytathatják a harcot. A Merkúrt és a Vénuszt lepték el elsőként, egyetlen céljuk a galaxis benépesítése, és az alapjáték története körülöttük forog, a többiek jóformán csak asszisztálnak hozzá. A Vex nem csak az emberiséggel akasztotta össze a robotbajuszt, hanem a Mars fölötti fennhatóságért a Caballal is folyamatos konfliktusban állnak.
Ha már szóba kerültek másodszor is, folytassuk velük a sort: a Cabal birodalom a más fajok leigázása és katonai uralom köré épül fel, barátságtalan modoruk mellé ráadásul egy kifejezetten ocsmány külső társul, szerencsére nem sűrűn látni őket sisak nélkül. Masszív létfenntartó páncéljuk hiányában ugyanis képtelenek lennének lélegezni a Tejútrendszer bolygóin. Termetükön kívül berendezéseik, fegyvereik és hajóik is tekintélyt parancsoló méreteket öltenek, de a jelek szerint maguk is menekülnek valami elől...
A sisak jobban állt neki...
Aztán ott a Hive, egy ősi nép, mely az időtlen és szinte halhatatlan, Féreg Istenekkel (Worm Gods, kicsit Goa'uld beütésű, parazita-szerű lények) kötött paktum értelmében a Sötétség egyértelmű szolgálója. A Földi telepeiken túl a Hold felszíne alatt meghúzódó alagút-, és erődrendszert építették ki, melynek bejáratát őrző létesítményt csak "Hellmouth" névvel illetik, nem véletlenül. Itt csak úgy hemzsegnek a Hive harcosai, melyek tulajdonképpen életben tartott hullák, változó mennyiségű páncélzat alatt. Hozzájuk sorolhatók a The Taken King kiegészítőből a névadó Elragadottak (Taken), melyek más fajok tagjaiból "verbuvált", a Hive-ot szolgáló katonák.
Végül a Fallen nomád életmódot folytató kalózai is komoly fenyegetést jelentenek, jóformán bárhol felbukkanhatnak Ketch névre hallgató, kisebb városnak otthont adó hajóik. A négy szemű, négy karú Fallen már rég elfeledte honnan jött, csak legendáik alapján sejthető, hogy az Utazó és a Sötétség egy korábbi összecsapásának túlélői lehetnek. Akárhogy is történt, fajuk szétszóródott, és azóta is újra a nagyságot keresik, melynek zálogát az Utazóban látják, ezért bármit megtennének - csak a klánjaik közötti széthúzás akadályozza meg őket ennek végrehajtásában.
Balról jobbra: a Fallen, a Hive, a Vex és a Cabal képviselői
Az alapjáték és kiegészítői (The Dark Below, House of Wolves, The Taken King, Rise of Iron) eseményeinek kivesézésébe nem kezdenénk bele, mert soká tartana míg a végére érnénk, rövid összefoglalónk célja csupán a Destiny-univerzum hátterébe való rövid betekintés volt. Ezekre az alapokra építkezik tehát a játék, melynek története korántsem befejezett, és akárcsak a World of Warcraft esetében, gyakorlatilag végtelen számú kaland elmesélésének adhat remek táptalajt. A kérdés már csak az, hogy vajon az MMO játékok telített piacán mennyire lesz képes megállni a helyét, és megszólítani kellő mennyiségű játékost.