• Még idén decemberben megjelenhet a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
  • Legalábbis a Plaiton honlapja szerint
  • A fejlesztők egyelőre nem erősítették meg az információt
  • De az idei Gamescomon már játszható lesz a program demója

Az eddig megjelent S.T.A.L.K.E.R. játékokat sokan máig a legjobb atmoszférával bíró FPS-eknek tartják, így amikor sok év után végre hivatalosan is bejelentették a folytatást, egy emberként sóhajtott fel az időközben óriásira duzzadt rajongótábor. Már csak azért is nagy volt az öröm, mert az Unreal Engine 5-tel készülő Heart of Chernobyl (akkoriban még így hívták) első képei alapján egy minden ízében a modern korhoz igazított (mármint látvány terén) folytatás készült a GSC Game World berkeiben, ráadásul a megjelenési dátummal kapcsolatban is felettébb optimisták voltak a fejlesztők – eredetileg tavaly áprilisban kellett volna a boltok polcaira kerülnie a posztapokaliptikus lövöldének. És ez egy rendkívül nagy volna, mivel előbb a háború okozta pusztítás lehetetlenítette el a munkálatokat, majd a hackerek ténykedéseinek "köszönhetően" még ki is szivárgott a játék egy korábbi buildje, amit aztán időközben sikerült is feltörni. Mindezek ellenére a stúdió végig kitartott amellett, hogy még idén megjelenik a program, most pedig már két okunk is van arra, hogy elhiggyük ezt a kijelentést.

stalker2heartofchornobyl.jpg

Az egyik, hogy az alkotás kint lesz az idei Gamescomon, ráadásul játszható formában, ami mindenképp azt bizonyítja, hogy – a körülmények dacára – rendkívül jól halad a fejlesztés. A másik ennél valamivel fontosabb, viszont még nem kapott hivatalos megerősítést: a Wccftech szúrta ki, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 feltűnt a német Plaion áruházban, méghozzá december 1-es megjelenési dátummal. Ez persze könnyedén lehet akár egyszerű placeholder is, de egyrészt az időpont péntekre esik, ami rendkívül kedvező a megjelenések szempontjából, másrészt minden olyan címnél december 31. van feltüntetve, ami még nem rendelkezik konkrét dátummal. Ebből adódóan megeshet, hogy valóban ekkor fog eldördülni a startpisztoly, egyelőre viszont tessék pletykaként kezelni a dolgot. Az oldalon található leírás szerint egyébként a  Heart of Chornobyl egyedülálló keveréke lesz az FPS-eknek, a horrornak és az immerzív szimulátoroknak, miközben olyan, leginkább a túlélőjátékokból ismert mechanikákat is kapunk, mint az éhség, a fáradtság és a vérzés. Persze ezek zöme már a klasszikus elődökben is jelen volt, tehát a rajongók számára nem újdonság.