Kodzsima Hideo a Glixelnek adott interjút, és több érdekes dolog is kiderült a projektről. Az új játéka valami igazán egyedi lesz, és elmondása szerint ő és az új csapata teljesen a háta mögött hagyta a Metal Gear Solidot. Az új játék nem a Metal Gear által kitaposott ösvényen fog járni. Kodzsima azt is elárulta, hogy a Death Stranding ötlete még nem fogalmazódott meg benne akkor, mikor még a Konaminál dolgozott. Ez egy teljesen új elképzelés volt.
„Természetesen, mikor otthagytam a korábbi munkaadómat és egy új céget alapítottam, akkor az volt az első felmerülő kérdés, hogy mit kellene csinálnunk. Természetes volt az, hogy csinálnunk kell valamit, de mindig annyi ötlet keringett a fejemben. Minden egyes nap újabb ötletekkel hozakodtam elő, de mindegyik felülírta a másikat.”
„… végül az alapján választottuk ki az elkészítendő játékot, hogy először is: mennyire tudja az majd megállni a helyét a piacon. A másik szempont pedig az volt, hogy mennyire lelkesedünk az elkészítéséért. A Death Stranding ötlete volt a legmegfelelőbb. Úgy hiszem, hogy olyasmit kell készíteni, ami kiállja az idő próbáját, mert a világ napról napra változik. Minden napnak megvan a maga újdonsága, az emberek is folyamatosan változnak a világban. Olykor, egy rendezőnek gyerekkorában támad egy ötlete, amit egy film formájában valósít meg, mikor már felnőtt. Nem hiszem, hogy egy ilyen ötlet olyasmi, amit feltétlenül meg kellene csinálni, hisz már nem aktuális.”
Röviden: Kodzsima a friss, aktuális, de időtálló ötleteket szereti, és a Death Stranding bizony ilyen. Ez a játék egy modern akciójáték lesz, de mégsem, hiszen több lesz annál. Kíváncsian várom, hogy mi sül ki a dologból. És azt is remélem, hogy a játék tényleg még 2019 előtt megjelenik majd PlayStation 4-re, és PC-re is. Az első előzetesek alapján valami igazán különlegest kapunk, a Norman Reedust Mads és Mikkelsent felvonultató program képében.