Aaron Schurmannak régi álma
volt, hogy egy FPS-t készíthessen, a történet már készen is volt a
fejében évek óta, csak éppen pénze és lehetősége nem volt rá, hogy
belefoghasson. Ezzel a céllal a szeme előtt alapította meg a Phantom EFX céget, amit azonban előbb sikeressé kellett tenni. Ezt kaszinójátékok
fejlesztésével 10 év alatt el is érték, és mára a legnagyobb névnek
számítanak ezen a piacon. Így a pénz összegyűlt, eljött az ideje, hogy
nekikezdjen álmai megvalósításának.
Az 8Monkey Labs csapatát 2005-ben alapította meg az Iowai Állami Egyetemen végzett diplomás fiatalokkal, akik két éven át dolgoztak a Darkest of Days motorján, ami a Marmoset nevet kapta, és a fejlesztői eszközökön. Tavaly végül megkezdődhetett a munka magán a játékon is, és jelenleg is teljes erőbedobással ezen kalapálnak.
Nem szokványos FPS lesz a DoD, hiszen öt idősíkot is meglátogatunk, és minden helyszínen epikus harcokban lesz részünk. Karakterünk neve Alexander Morris, aki egy olyan csatában esik el, amelyben nem kellett volna a történelemkönyvek szerint. De szerencsénkre nem ér véget életünk a csatatéren, hanem valahogy a jövőben találjuk magunkat, ahol felvesznek minket azon ügynökök sorába, akik az idővonal épségét hivatottak biztosítani. Ugyanis a jövőben feltalálják, hogyan lehet visszautazni a múltba, de csak a szigorú törvényeket betartva - kizárólag megfigyelés céljából engedélyezik az utakat. Azonban egy csoport megszegi ezt a legfontosabb szabályt és több anomáliát okoz, amit nekünk és a többi ügynöknek kell helyrehozni.
A játékidőt 15 órára becsülik jelen állás szerint, ami dicsérendő napjaink gyorsan végigvihető játékait tekintve. Az újrajátszhatósági érték pedig elég magas, köszönhetően a nagy harctereknek, ahol sokféleképp alakulhatnak az események. Társaink közül a legfontosabb Dexter ügynök lesz, az Öböl-háború veteránja, később tűzoltó, aki a 2001-es New York-i terrortámadás idején az ikertornyokban eltűntek listájára került. Hála jövőbeli barátainknak, ő is segítségünkre lesz, és sokszor megmenti az irhánkat, de mi is viszonozhatjuk majd a gesztust.
A fent említett idősíkok közül eddig csak háromról van hivatalos információ, ezek közül az egyik az Amerikai Polgárháború, konkrétan az Antietam környékén 1862. szeptember 17-én lezajlott csata, melyek az amerikai történelem során a legvéresebb volt. Az ütközet 12 órán át folyt és rengeteg áldozatot követelt, köztük volt Jonathan Welshet is, azonban neki nem szabadott volna ott lennie, őt kell majd megmentenünk. Az első világháborúban az orosz fronton, a tannenburgi csatában kell teljesítenünk feladatunkat, ami Matvey Petrovich kapitány kimenekítése lesz, hiszen ő sem volt eredetileg a 140,000 orosz áldozat között. Ezúttal is rengeteg szörnyűséggel kell szembenéznünk, hogy teljesíthessük a megbízást, a gáztámadások, tüzérségi támadások és a nagyszabású offenzívák gyakran előfordultak 1914. augusztus 17-e és szeptember elseje között, amíg ez a vérfürdő tartott.
Az oroszok vereségének egyik fő oka az volt, hogy a két rivalizáló tábornok, aki irányította a csapatokat, Samsonov és Rennenkampf, alig segített egymásnak, sőt, parancsaikat kódolatlanul küldték a rádión, amit persze a németek lehallgattak. Végül Pompeibe is ellátogatunk, amikor kitör a Vezúv és betemeti a várost. Az itt végrehajtandó küldetés részletei még ismeretlenek, de annyi biztos, hogy nem csak mi keressük a személyt, akinek túl kell élnie a katasztrófát, ami i.u. 79-ben, augusztus 24-én következett be. A további két idősík kiléte még ismeretlen, de annyit elárult Aaron Schurman, hogy a honlapon lévő indiánt ábrázoló kép tényleg nem véletlenül van ott és mivel a játékban az emberiség legsötétebb napjait mutatják be, nekik pedig bőven kijutott azokból, tehát valószínűleg hozzájuk fog kapcsolódni az egyik helyszín. Ez pedig vagy a New York államban lezajlott csaták valamelyike lesz a Függetlenségi Háború idején, vagy ami valószínűbb, az 1800-as évek közepétől a végéig húzódó konfliktus egyik véres összetűzése.
A játékmenet különbözni fog a már megszokottól, köszönhetően jórészt a múltban játszódó történetnek. Így alkalmunk nyílik átélni milyen lehetett például hatalmas osztagokban menetelni a polgárháborúban az ellenféllel szemben, majd az első néhány sortűz után a kialakuló káoszt megpróbálni túlélni, és egyúttal folytatni a harcot. A bajtársaink képesek lesznek különféle hadmozdulatokra, mint például megkerülni egy ellenséges csoportot és hátba támadni őket, vagy egy épp harcoló egységet oldalról lerohanni és így tovább. Mi segíthetünk nekik, vagy egyedül is megpróbálhatunk boldogulni, igaz, úgy nehezebb dolgunk lesz. Habár ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen, mert lehetőségünk lesz majd a jövőből magunkkal hozott fegyvereket is használni, és így akár egy egyszerű automata fegyver is megfordíthatja egy csata kimenetelét. Ellenfeleink között pedig nem csak a kornak megfelelő katonák lesznek, hanem annak a frakciónak az ügynökei is, akik az idővonalat akarják befolyásolni.
Lesznek egyedi játékelemek is, az egyik az Aurora, amiről sokat még nem árulhattak el, de köze van az időutazáshoz. Ugyanis, tartva magunkat a legfontosabb törvényhez, nem szabad változtatnunk a múlton, tehát nem ölhetünk meg akárkit, mert még a legvéresebb csatáknak is voltak túlélői, és őket legfeljebb csak megsebesíteni lehet, különben... Különben megváltozik a jövő vagy valami szörnyűség történik, viszont hogy ez mit takar, még nem tudhatjuk. Egyes emberek túlélésén kívül természetesen olyan események is vannak, amelyeknek meg kell történniük, hogy a történelem ne íródjon át, különben a még ismeretlen szörnyűségek következnek. A másik sajátos megoldás az, hogy a legtöbb helyszínen mind a két oldalon részt vehetünk a csatározásokban. De megnyugtatásként el kell mondjam, alapvetően klasszikus FPS lesz a Darkest of Days, csak az átlagnál több, talán érdekesebb tartalommal.
A fegyvereket élethűen lemodellezték, és általában korhű példányokkal harcolhatunk majd, tiszteletét teszi például a Mosin Nagant, a Karabiner 98K, a Mauser és a Luger pisztoly, hogy néhány ismertebbet említsek, de a Springfield muskétának az 1861-es változatát is virtuális kezeinkbe vehetjük. A játék honlapján bővebben is olvashattok a már leleplezett fegyverekről. De ahogy már említettem, a fejlesztők szeretnék megadni a lehetőséget, hogy a múltban olyan pusztító eszközöket vessünk be, melyekkel könnyedén megfordítunk már vesztesnek tűnő szituációkat is. A futurisztikus fegyverek nagy részéről mélyen hallgatnak, de az már biztos, hogy gépfegyvert, rakétavetőt, és lézer által vezérelt plazmaágyút is bevethetünk, ha szükség lesz rá.
Külsőre egyelőre nem tűnik letaglózónak a játék, de még sok idejük van a fejlesztőknek, egy év nagy idő, addig jócskán csiszolhatnak a Marmoset motoron, aminek az erőssége az, hogy egyszerre rengeteg egységet képes megjeleníteni, hogy igazi epikus ütközetekben érezhessük magunkat. A grafika azért így sem csúnya szerintem, sőt, ha tényleg olyan sok karakter fog egyidejűleg szaladgálni a pályákon, ahogy ígérik, akkor egész jónak is mondanám. A fizikát az Ageia szoftvere szolgáltatja, de ezúttal is előnyben lesznek azok, akik rendelkeznek PhysX kártyával.
Az MI képes lesz kisebb-nagyobb osztagokat taktikusan irányítani, hadmozdulatokat végrehajtatni velük, illetve egy az egy ellen sem okoz majd csalódást az ígéretek szerint. A zene mindig a korhoz illő lesz, és főként nagyzenekari darabokból fog állni. A hanghatások felvételekor a legjobb minőségre törekedtek, hogy élethűen szóljanak a fegyverek és a többi effekt is a helyén legyen. A szinkronnál arra nagyon ügyeltek, hogy passzoljanak a karakterekhez az akcentusok és a beszédstílusok is. Azt még nem árulták el, hogy kik adják a hangjukat a játékhoz, de ismert nevek is vannak a listán.
A gépigény nem lesz nagy, alapkövetelményként egy 2 GHz-es procira, 1GB RAM-ra és legalább 128 MB-os videokártyára lesz szükség, DirectX 9 támogatással. Ahhoz azonban, hogy a legszebb oldalát mutassa a DoD, kétmagos proci és DirectX10-et ismerő kártya kell majd. Még nincs konkrétan meghatározva, hogy mikorra készülnek el, de jövő év elejét célozták meg. Az sincs egyelőre eldöntve, hogy lesz-e demó, viszont egy dolog biztos, a többjátékos mód kimarad. Választaniuk kellett, hogy az első projektnél mire koncentrálnak, és egy erős sztorimód mellé nem akartak egy vérszegény multit kiadni, ezért az csak a következő játékban lesz benne. Remélem, sikerült felkeltettem az érdeklődéseteket a játék iránt, én kiváncsian várom a további infókat.
Az 8Monkey Labs csapatát 2005-ben alapította meg az Iowai Állami Egyetemen végzett diplomás fiatalokkal, akik két éven át dolgoztak a Darkest of Days motorján, ami a Marmoset nevet kapta, és a fejlesztői eszközökön. Tavaly végül megkezdődhetett a munka magán a játékon is, és jelenleg is teljes erőbedobással ezen kalapálnak.
Nem szokványos FPS lesz a DoD, hiszen öt idősíkot is meglátogatunk, és minden helyszínen epikus harcokban lesz részünk. Karakterünk neve Alexander Morris, aki egy olyan csatában esik el, amelyben nem kellett volna a történelemkönyvek szerint. De szerencsénkre nem ér véget életünk a csatatéren, hanem valahogy a jövőben találjuk magunkat, ahol felvesznek minket azon ügynökök sorába, akik az idővonal épségét hivatottak biztosítani. Ugyanis a jövőben feltalálják, hogyan lehet visszautazni a múltba, de csak a szigorú törvényeket betartva - kizárólag megfigyelés céljából engedélyezik az utakat. Azonban egy csoport megszegi ezt a legfontosabb szabályt és több anomáliát okoz, amit nekünk és a többi ügynöknek kell helyrehozni.
A játékidőt 15 órára becsülik jelen állás szerint, ami dicsérendő napjaink gyorsan végigvihető játékait tekintve. Az újrajátszhatósági érték pedig elég magas, köszönhetően a nagy harctereknek, ahol sokféleképp alakulhatnak az események. Társaink közül a legfontosabb Dexter ügynök lesz, az Öböl-háború veteránja, később tűzoltó, aki a 2001-es New York-i terrortámadás idején az ikertornyokban eltűntek listájára került. Hála jövőbeli barátainknak, ő is segítségünkre lesz, és sokszor megmenti az irhánkat, de mi is viszonozhatjuk majd a gesztust.
A fent említett idősíkok közül eddig csak háromról van hivatalos információ, ezek közül az egyik az Amerikai Polgárháború, konkrétan az Antietam környékén 1862. szeptember 17-én lezajlott csata, melyek az amerikai történelem során a legvéresebb volt. Az ütközet 12 órán át folyt és rengeteg áldozatot követelt, köztük volt Jonathan Welshet is, azonban neki nem szabadott volna ott lennie, őt kell majd megmentenünk. Az első világháborúban az orosz fronton, a tannenburgi csatában kell teljesítenünk feladatunkat, ami Matvey Petrovich kapitány kimenekítése lesz, hiszen ő sem volt eredetileg a 140,000 orosz áldozat között. Ezúttal is rengeteg szörnyűséggel kell szembenéznünk, hogy teljesíthessük a megbízást, a gáztámadások, tüzérségi támadások és a nagyszabású offenzívák gyakran előfordultak 1914. augusztus 17-e és szeptember elseje között, amíg ez a vérfürdő tartott.
Az oroszok vereségének egyik fő oka az volt, hogy a két rivalizáló tábornok, aki irányította a csapatokat, Samsonov és Rennenkampf, alig segített egymásnak, sőt, parancsaikat kódolatlanul küldték a rádión, amit persze a németek lehallgattak. Végül Pompeibe is ellátogatunk, amikor kitör a Vezúv és betemeti a várost. Az itt végrehajtandó küldetés részletei még ismeretlenek, de annyi biztos, hogy nem csak mi keressük a személyt, akinek túl kell élnie a katasztrófát, ami i.u. 79-ben, augusztus 24-én következett be. A további két idősík kiléte még ismeretlen, de annyit elárult Aaron Schurman, hogy a honlapon lévő indiánt ábrázoló kép tényleg nem véletlenül van ott és mivel a játékban az emberiség legsötétebb napjait mutatják be, nekik pedig bőven kijutott azokból, tehát valószínűleg hozzájuk fog kapcsolódni az egyik helyszín. Ez pedig vagy a New York államban lezajlott csaták valamelyike lesz a Függetlenségi Háború idején, vagy ami valószínűbb, az 1800-as évek közepétől a végéig húzódó konfliktus egyik véres összetűzése.
A játékmenet különbözni fog a már megszokottól, köszönhetően jórészt a múltban játszódó történetnek. Így alkalmunk nyílik átélni milyen lehetett például hatalmas osztagokban menetelni a polgárháborúban az ellenféllel szemben, majd az első néhány sortűz után a kialakuló káoszt megpróbálni túlélni, és egyúttal folytatni a harcot. A bajtársaink képesek lesznek különféle hadmozdulatokra, mint például megkerülni egy ellenséges csoportot és hátba támadni őket, vagy egy épp harcoló egységet oldalról lerohanni és így tovább. Mi segíthetünk nekik, vagy egyedül is megpróbálhatunk boldogulni, igaz, úgy nehezebb dolgunk lesz. Habár ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen, mert lehetőségünk lesz majd a jövőből magunkkal hozott fegyvereket is használni, és így akár egy egyszerű automata fegyver is megfordíthatja egy csata kimenetelét. Ellenfeleink között pedig nem csak a kornak megfelelő katonák lesznek, hanem annak a frakciónak az ügynökei is, akik az idővonalat akarják befolyásolni.
Lesznek egyedi játékelemek is, az egyik az Aurora, amiről sokat még nem árulhattak el, de köze van az időutazáshoz. Ugyanis, tartva magunkat a legfontosabb törvényhez, nem szabad változtatnunk a múlton, tehát nem ölhetünk meg akárkit, mert még a legvéresebb csatáknak is voltak túlélői, és őket legfeljebb csak megsebesíteni lehet, különben... Különben megváltozik a jövő vagy valami szörnyűség történik, viszont hogy ez mit takar, még nem tudhatjuk. Egyes emberek túlélésén kívül természetesen olyan események is vannak, amelyeknek meg kell történniük, hogy a történelem ne íródjon át, különben a még ismeretlen szörnyűségek következnek. A másik sajátos megoldás az, hogy a legtöbb helyszínen mind a két oldalon részt vehetünk a csatározásokban. De megnyugtatásként el kell mondjam, alapvetően klasszikus FPS lesz a Darkest of Days, csak az átlagnál több, talán érdekesebb tartalommal.
A fegyvereket élethűen lemodellezték, és általában korhű példányokkal harcolhatunk majd, tiszteletét teszi például a Mosin Nagant, a Karabiner 98K, a Mauser és a Luger pisztoly, hogy néhány ismertebbet említsek, de a Springfield muskétának az 1861-es változatát is virtuális kezeinkbe vehetjük. A játék honlapján bővebben is olvashattok a már leleplezett fegyverekről. De ahogy már említettem, a fejlesztők szeretnék megadni a lehetőséget, hogy a múltban olyan pusztító eszközöket vessünk be, melyekkel könnyedén megfordítunk már vesztesnek tűnő szituációkat is. A futurisztikus fegyverek nagy részéről mélyen hallgatnak, de az már biztos, hogy gépfegyvert, rakétavetőt, és lézer által vezérelt plazmaágyút is bevethetünk, ha szükség lesz rá.
Külsőre egyelőre nem tűnik letaglózónak a játék, de még sok idejük van a fejlesztőknek, egy év nagy idő, addig jócskán csiszolhatnak a Marmoset motoron, aminek az erőssége az, hogy egyszerre rengeteg egységet képes megjeleníteni, hogy igazi epikus ütközetekben érezhessük magunkat. A grafika azért így sem csúnya szerintem, sőt, ha tényleg olyan sok karakter fog egyidejűleg szaladgálni a pályákon, ahogy ígérik, akkor egész jónak is mondanám. A fizikát az Ageia szoftvere szolgáltatja, de ezúttal is előnyben lesznek azok, akik rendelkeznek PhysX kártyával.
Az MI képes lesz kisebb-nagyobb osztagokat taktikusan irányítani, hadmozdulatokat végrehajtatni velük, illetve egy az egy ellen sem okoz majd csalódást az ígéretek szerint. A zene mindig a korhoz illő lesz, és főként nagyzenekari darabokból fog állni. A hanghatások felvételekor a legjobb minőségre törekedtek, hogy élethűen szóljanak a fegyverek és a többi effekt is a helyén legyen. A szinkronnál arra nagyon ügyeltek, hogy passzoljanak a karakterekhez az akcentusok és a beszédstílusok is. Azt még nem árulták el, hogy kik adják a hangjukat a játékhoz, de ismert nevek is vannak a listán.
A gépigény nem lesz nagy, alapkövetelményként egy 2 GHz-es procira, 1GB RAM-ra és legalább 128 MB-os videokártyára lesz szükség, DirectX 9 támogatással. Ahhoz azonban, hogy a legszebb oldalát mutassa a DoD, kétmagos proci és DirectX10-et ismerő kártya kell majd. Még nincs konkrétan meghatározva, hogy mikorra készülnek el, de jövő év elejét célozták meg. Az sincs egyelőre eldöntve, hogy lesz-e demó, viszont egy dolog biztos, a többjátékos mód kimarad. Választaniuk kellett, hogy az első projektnél mire koncentrálnak, és egy erős sztorimód mellé nem akartak egy vérszegény multit kiadni, ezért az csak a következő játékban lesz benne. Remélem, sikerült felkeltettem az érdeklődéseteket a játék iránt, én kiváncsian várom a további infókat.
Művelődj
Poul Anderson:Időjárőr ott van a folytatás is
http://href.hu/x/5ode
Harrison Fawcett (Fonyódi Tibor): Katedrális
http://href.hu/x/5odf
Mindkettő az időutazásról szól.A Katedrálist sikerült párszor elolvasnom )
Művelődj
Poul Anderson:Időjárőr ott van a folytatás is
http://href.hu/x/5ode
Harrison Fawcett (Fonyódi Tibor): Katedrális
http://href.hu/x/5odf
Mindkettő az időutazásról szól.A Katedrálist sikerült párszor elolvasnom )