A Cyberpunk 2077 fejlesztése igen hosszú ideje húzódik már, ráadásul a CD Projekt RED eddig nem is mutatott semmit a játékból, így talán érhető, hogy a rajongók közül egyre többen kezdenek aggódni a cím jövője miatt. Mindennek a fényében még aggasztóbb, hogy nemrég négy kulcsfontosságú fejlesztő is elhagyta a stúdiót, bár a lengyelek már ekkor is nyugalomra intettek mindenkit, mondván, mindez csak természetes lemorzsolódás, aggodalomra semmi ok.
Recently I'm getting more and more questions about #cyberpunk2077 development. I know we're taking our time, but please have patience. There are great things to come.
— Marcin Przybyłowicz (@kwazol) 2017. november 9.
Most pedig a többek között a The Witcher 3 zenéjéért is felelős Marcin Przybyłowicz bukkant fel Twitteren , hogy türelmet kérjen az információra éhes játékosoktól. Elmondása szerint ők is tisztában vannak vele, hogy a fejlesztés nagyon elhúzódik, de cserébe megígérte, hogy nagy dolgok vannak készülőben. Mikor pedig az egyik felhasználó nekiszegezte a vádat, hogy a játék valószínűleg borzalmas állapotban van, és még nagyon sokáig nem is fogunk látni belőle semmit, Przybyłowicz azzal válaszolt, hogy ne higgyünk el mindent, amit az interneten olvasunk.
A taleworlds ugyenezt csinálta, hogy már lassan 6 éve fejlesztik a bannerlordot, de alig volt róla infó, mostanra már eljutottak odáig, hogy heti szinten adnak ki információkat róla és a játék talán már elérte a 90-95% os készültséget, vagyis 2018 elejére már illene kijönnie.
Itt szintén nem árt, ha van némi információ morzsa, mivel voltak már a történelemben olyan projektek, amik több mint 10 évig készültek és a végeredményeket már láttuk és olyan is akad (project titan) ami hosszass fejlesztés után kukázva lett. Ez vonatkozik az everquest next és landmarkra is, meg sok más játékra is ami sokáig készült. Egyrészt igaz, hogy a jó munkához idő kell, másfelől a technológia gyorsan fejlődik és mire megjelenik egy játék, addigra már elavult lesz. Nagyon kevés játék képes tartani a lépést a korral és sok játéknak nem olyan fejlődési ütemet szabnak, hogy megjelenés után is még dolgoznak rajta, max 1-2 évig támogatják és kész.
A cyberpunk valószínűleg abba a kategóriába tartozik, ami kifejezetten sok támogatást igényel a későbbiekben és lesz benne egyjátékos és többjátékos móka is egyaránt. Az ilyen játékokat érdemes hosszú ideig támogatni, mert akkor szép pénzt termelhet és még elégedettek is lehetnek vele a vásárlók.
Én az a tábor vagyok, akit nem különösebben érdekel a játék ameddig nincs kész, de azért megvan a véleményem róla, hogy körül belül mi egy játéknak az ideális fejlesztési üteme. Van játék, amihez kell 100 ember és 1 év, van amihez elég a fele, van amihez több kell, van olyan játék amin 500 an dolgoznak és rendkívül méretes játék. Természetesen minden csapat méretben más és más és azon belül is sok esetben fel vannak osztva a munkakörök és projektek, de szerintem a CD projektnél van aki a witcherek támogatásán dolgozik és nem lennék meglepve, ha még más játékon is dolgoznának titokban. Több vasat kell a tűzben tartani elven, tehát sok tényező van, ami lassíthatja a folyamatot, plusz még hibák is bekövetkezhetnek, lásd Androméda, ahol újra kellett dolgozni bizonyos részeket, mert nem volt jó.
A legrosszabb lehetőség az meg az, hogy kukázták a játékot, de ez tényleg csak a pesszimista nézőpont és remélhetőleg nem ilyesmiről van szó, független attól, hogy fontos emberek is elmentek.
Azzal sem lenne bajom ha a megjelenésig egy képet sem mutatnának!
Nem attól lesz jó vagy rossz egy játék, hogy mekkora hype-ot csapnak előtte a fejlesztők... ;)