- A Cyberpunk 2077-ben minden döntésünknek súlya lesz
- Ráadásul ezek a döntések nem is merülnek ki „jó” és „rossz” cselekedetekben
- A rendszer inkább a Cyberpunk 2020-ban bemutatott megoldásra fog hasonlítani
- Mike Pondsmith szerint az egész úgy működik majd, akár a való élet
A Cyberpunk 2077 kapcsán az elmúlt évek hallgatása végre megtört, és most már igencsak sokat tudni a játékról, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet még újat mondani a témában. Most épp az eredeti Cyberpunk 2020 szerepjáték atyja, Mike Pondsmith tett néhány érdekes kijelentést egy interjúban, ezek alapján a döntéseinknek bizony igen komoly következményei is lehetnek.
Pondsmith elárulta, hogy a Cyberpunk 2077-ben a meghozott döntések mindig valamilyen következményt vonnak maguk után, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy egy rendezett, letisztult karmarendszert kapnánk, ahol élesen elkülönülnek egymástól a „jó” és a „rossz” cselekedetek. Inkább úgy működik majd a rendszer, mint maga a valóság, ahol minden tettre érkezik valamilyen reakció. Ha például lelövünk egy bandatagot, számíthatunk rá, hogy a haverjai megpróbálnak majd megkeresni és megbosszulni a bajtársukat. Pondsmith külön kiemelte, hogy a legelső trailer zenéje ezért is remek választás: a számban többször is elhangzik a Personal Responsibility azaz személyes felelősség kifejezés, és ez szerinte teljesen jól leírja a játék karmarendszerét is.
Vagy valahol vége, lenyesik az ágat?
Mondjuk megölök egy bandatagot. Következményként bosszút akarnak állni rajtam, megölöm a teljes bandát. Ekkor vége? Nem jön be egy új banda a megüresedett területre?
Sok a kérdés még.