Néhány óra alatt elérte az új Monster Hunter a több, mint 1 millió egyidejű játékosszámot és még ha nem is egyöntetűen, de többségében elnyerte a játék a kritikusok elismerését is. Én is teszteltem a játékot, számomra nagyobb csalódást jelentett, mint a többségnek, leginkább azért, mert egyszerűen a fejlesztők nem tudták tartani ígéreteiket.

Az, hogy nemes egyszerűséggel csúnya a játék, már csak a jéghegy csúcsa. Én PS5 Prón teszteltem a játékot, a grafikába ott is bőven bele lehet kötni, de legalább a teljesítmény elfogadható. Amit viszont PC-n megy… az egyszerűen kritikán aluli.

Egyrészt PC-n is rettentően csúnya a játék, még a high rex textúrákkal is. Másrészt folyamatosan a játékosok orra előtt töltenek be az egyébként is csúnya textúrák, harmadrészt botrányosan rosszul fut a játék. Persze, ahány játékos, annyiféle gép és konfig, de általánosságban mégis könnyen kijelenthető, hogy a Monster Hunter Wilds és az optimalizáltság két külön fogalom.

Pont ott hasal el a játék, ahol a legtöbb játékos tengeti napjait, a középkategóriában. Rengetegen arra panaszkodnak, hogy hiába a bitang proci (például egy Ryzen 7 9800X3D), egy RTX 4060, de még egy RTX 4070 mellett is elviselhetetlen szaggatásokat produkál a játék. A stabil 60 fps lázálom csupán a játékban, kivéve akkor, ha minden textúrát alacsonyra állítunk, akkor viszont úgy néz ki a játék, mint egy rossz PS3-as program.

Steamen ott rontja is a játék képét a csúnya “Mixed” értékelés, de ami tény az tény, a PC-s Monster Hunter Wilds ezernyi sebből vérzik, amik javításában egyelőre csak reménykedhetünk.

Borítókép forrása: Steam