Cevat Yerli, a Crytek elnöke nyilatkozott egy külföldi magazinnak a napokban - de nem éppen rózsás hangulatban. Az úriember ugyanis kifakadt, és két kérdés közé beékelt egy érdekes bejelentést, amely érzékenyen érinthet minden PC-játékost (is): "Nagyon megszenvedtük a hatalmas kalózkodást, amely a Crysist kísérte. Eddig is sejtettük, hogy ez a probléma majd komoly gondokat okozhat, azonban mi magunk is megdöbbentünk a tragikus végeredményen. Úgy hiszem, a számítógépnek, mint játékplatformnak a magától értetődőnek tekintett kalózkodás az alapproblémája - ennek a gondnak a tetőzése lesz az oka annak, ha az összes fejlesztő elfordul tőle. Hasonló szoftverből (mint a Crysis - Bagoly) konzolon négyszer-ötször ennyi fogy... de nem probléma - megkaptuk, megemésztettük, és örökre megtanultuk a leckét. Ezentúl is foglalkozunk majd a PC-vel, de nem elsődlegesen, és kizárólagosan, a mi utunk (is) a konzolok felé vezet". Azt hiszem, különösebb kommentár nem szükséges ehhez.
Crytek: vége a PC-exkluzivitásnak
Roppant elkeseredett nyilatkozat látott napvilágot a Crytektől, a Crysis fejlesztőjétől. A lényeg, a cég mostantól hanyagolja majd a PC-exkluzív anyagokat - a kézenfekvő okról magában a hírben olvashattok.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Nem kalóz verzióval,hanem kölcsön kértem (bár tudtommal ez is "lopás"
Én inkább várok ,míg olcsóbb lesz ,és patch-velt verziós lesz.
A Crysist nem fogom megvenni, mert nekem nem tetszett.
Maradok a kalandjátékoknál, olcsóbb ,nem kell neki Paks, és picit kiforrottabb.
Nem kalóz verzióval,hanem kölcsön kértem (bár tudtommal ez is "lopás"
Én inkább várok ,míg olcsóbb lesz ,és patch-velt verziós lesz.
A Crysist nem fogom megvenni, mert nekem nem tetszett.
Maradok a kalandjátékoknál, olcsóbb ,nem kell neki Paks, és picit kiforrottabb.
Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogyha egy játék tényleg JÓ, akkor azt a warez ellenére is millióan megveszik. Milyen érdekes, hogy pl. a SC 9.5 milliós eladást produkált, a Crysis meg csak 1.5-öt. Ez azért lehet, mert kb. 1 délután alatt végig lehet vinni és egy atomerőmű kell hozzá? Vagy mert esetleg nem olyan jó a multi? :O...
A srácok most tuti ki vannak akadva, hogy hát nem sikerült 1 hét alatt 2 millát eladni belőle PC-re, most akkkor fejlesszünk konzolra. Az igazán jó játékokból PC-n is milliók fogynak el. Nem kéne sírnia Yerlinek, csak el kéne gondolkodnia, hogy mi is a fontos: a külcsín vagy belbecs? Minél szélesebb rétegnek szóljon vagy csak egy szűkebbnek?
Sajnos rengeteg fejlesztő nem lát át ezen a problémán. Milyen érdekes, hogy pl. a Blizzard csak PC-re fejleszt és mégis milyen jól megél(a WoW előtt is jól állt a szénájuk)
Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogyha egy játék tényleg JÓ, akkor azt a warez ellenére is millióan megveszik. Milyen érdekes, hogy pl. a SC 9.5 milliós eladást produkált, a Crysis meg csak 1.5-öt. Ez azért lehet, mert kb. 1 délután alatt végig lehet vinni és egy atomerőmű kell hozzá? Vagy mert esetleg nem olyan jó a multi? :O...
A srácok most tuti ki vannak akadva, hogy hát nem sikerült 1 hét alatt 2 millát eladni belőle PC-re, most akkkor fejlesszünk konzolra. Az igazán jó játékokból PC-n is milliók fogynak el. Nem kéne sírnia Yerlinek, csak el kéne gondolkodnia, hogy mi is a fontos: a külcsín vagy belbecs? Minél szélesebb rétegnek szóljon vagy csak egy szűkebbnek?
Sajnos rengeteg fejlesztő nem lát át ezen a problémán. Milyen érdekes, hogy pl. a Blizzard csak PC-re fejleszt és mégis milyen jól megél(a WoW előtt is jól állt a szénájuk)