A Crytek általános ügyvezetője, Nick Button-Brown a GDC során jelentette be, hogy a cége nem csak a Homefront folytatásán, illetve a Kinectre tervezett Ryse-on dolgozik, hanem egy harmadik, titkos játékon, melyet áprilisban fognak bejelenteni.
Egy álláshirdetés szerint az Electronic Arts és a Crytek egy új közös játékon dolgozik, ami lehet a Crysis-széria következő része, de elképzelhető egy régóta várt TimeSplitters folytatás is, elvégre a német cég 2009-ben felvásárolta a sorozat mögött álló, akkoriban haldokló Free Radical Designt. Persze az is elképzelhető, hogy egy teljesen új IP-t mutat be a cég, ám bármi is legyen ez az új játék, több mint valószínű, hogy az már a CryEngine 3 felfrissített változatán fog futni, melyet a GDC-n a nagyközönség is láthatott.
„Az üzleti stratégiánk fontos részét jelentik a nagy költségvetésű, konzolokra és PC-re írt játékok, s a lehető legjobb minőséget szeretnénk nyújtani, bármelyik platformról is legyen szó. Már tudtok a Homefrontról, és tudtok a Ryse-ról, de van egy másik játékunk is. Mindhárom projekt remekül néz ki.
A harmadik játék fantasztikusan fest. Tényleg, ez az eddigi legjobb ilyen típusú projekt, amin dolgoztunk. Csodásan néz ki, és a csapat nagyon-nagyon jól halad. Jó látni, hogy ilyen lelkesen csinálják a munkájukat. Mindenki nagyon boldog.” -- Nick Button-Brown
A harmadik játék fantasztikusan fest. Tényleg, ez az eddigi legjobb ilyen típusú projekt, amin dolgoztunk. Csodásan néz ki, és a csapat nagyon-nagyon jól halad. Jó látni, hogy ilyen lelkesen csinálják a munkájukat. Mindenki nagyon boldog.” -- Nick Button-Brown
Egy álláshirdetés szerint az Electronic Arts és a Crytek egy új közös játékon dolgozik, ami lehet a Crysis-széria következő része, de elképzelhető egy régóta várt TimeSplitters folytatás is, elvégre a német cég 2009-ben felvásárolta a sorozat mögött álló, akkoriban haldokló Free Radical Designt. Persze az is elképzelhető, hogy egy teljesen új IP-t mutat be a cég, ám bármi is legyen ez az új játék, több mint valószínű, hogy az már a CryEngine 3 felfrissített változatán fog futni, melyet a GDC-n a nagyközönség is láthatott.
Egyrészt, ha mindig csak ugyanolyan hardverfelhasználású programokat írnánk, akkor értelmetlen lenne a hardvereket fejleszteni. Illetve ha a végsőkig megpróbálnánk optimalizálni valamit. Egyszerűbb nagyobb vasat rakni alá. Szerintem manapság ha azt nézed ez csak itt tétel. Hiába 200-300 ezer Ft, ami csúcsvas, odakint még mindig nem nagy érvágás egy középosztálybeli családban. Az OnLive (tudom, nem valami sikeres, ne ebbe kössetek bele) meg úgyis minimalizálja az ilyesmit.
A másik pedig az, hogy ebben óriási innováció van. Szerintem a technika csúcsa, a Frostbite-al merem csak egy szinten említeni, esetleg a következő Unreal lehet még hasonló. Sokkal nagyobb innováció egy Minecraftnál, legalábbis technikai szinten. Az egy Java-hányadék. Nem bírnak aládobni egy rendes motort, mert már spagetti a kód. Notch egy zseni, nem tagadom, de már a Minecraft egyre jobban kinövi a saját határait.
Csak azért tekinti mindenki a CryEngine-t erőforrás-zabáló, unalmas, inkább techdemó cuccosnak, mert még nem volt olyan program, amit ez hajtott volna meg és óriási siker lenne. A Crysis mérsékelt siker, mondjuk egy BF3-hoz képest. De ha mondjuk a CoD következő része CryEngine 3-as lenne, igencsak az egekbe magasztalnák. A Crytek szerintem jobb motor-írónak, mint játékfejlesztőnek.
Ennek ellenére a Crysis is és a Far Cry is 90% fölötti értékelést kapott tőletek, az epiz évek óta gyakorlatilag semmilyen téren semmi fejlődést nem mutató CoD-tól pedig megint hasraesős cikk született.
Bár mindkettőt Chris írta, a régi magazint a Far Cry teszttel pedig most nincs kedvem előtúrni. Talán csak ő immúnis nálatok az innovációra.
Szóval a lényeg, hogy ha csinálnak egy amúgy sablonos, de nagyon szép játékot, attól az még lehet élvezetes... egy-két végigjátszás erejéig. Valahogy mégis ezek produkálják a rekord eladásokat az igazán egyedi, tartalmas játékokkal szemben.
Ja értem. Szóval a játékipart a "brutális graffal rendelkező szoftverek" viszik előre, nem az innováció a játékmenetben, játékmechanizmusban... Így már minden világos...
Hozzáteszem, az angol eredetiben szereplő "looking really good", "looks absolutely fantastic", "looks spectacular" többértelmű, úgy is fordíthatjuk, hogy igen ígéretes, biztató, nagyszerűnek tűnik, tehát nem egyértelműen a külalakot jellemzi, hanem az egész projektet. Ezzel együtt én is jobban örülnék, ha végre csinálnának egy olyan játékot, amiben a mechanizmus dicsérhető, és nem a csicsás külső...