2007-ben, azaz immár 14 éve jelent meg a God of War 2, ami egyben Cory Barlog első olyan munkája volt, ami alatt betölthette a game director posztot. A játék befejezését követően nem sokkal, egész pontosan a God of War 3 fejlesztésének nyolcadik hónapjában elhagyta a Sony Santa Monica Studiót, és olyan csapatoknál kamatoztatta tudását, mint a Square Enix, ahol a 2013-as Tomb Raider átvezetőit rendezte, de megfordult az Avalanche-nál és a LucasArtsnál is.
A 14. évforduló apropóján viszont visszaemlékezett a God of War 2-re, és Twitteren posztolt pár gondolatot a játékról. Elmondása szerint a játék fejlesztése közben fogalma sem volt, mit csinál, és amikor befejezték, akkor is csak sejtette, mi is egy game director dolga. Ezt igazán csak évekkel később értette meg úgy-ahogy. A God of War 2 idején viszont úgy érezte magát, mint egy színházi rendező, aki olyan musicelt próbált megrendezni, amit még sosem olvasott. De egy briliáns csapat állt mögötte, akik inspirálták, így sikerült megcsinálniuk a játékot.