A helyszín Deacon Oaks, a rend őre pedig Alex Truman. Bátor hősünk számára az idilli település, ahol szombatonként elviszi gyerekeit a parkba, vasárnaponként futballmeccsen vesz részt, ahol az emberek tisztelik és szeretik, bár munkája egy kissé unalmas, hiszen a legdurvább hívás, amit eddig kapott, két szomszéd lecsendesítése volt, mert összevesztek azon, milyen magas a másik kerítése. Egy nyugodtnak induló novemberi napon azonban meghallgatásra lelt ki nem mondott imája és az ölébe hullott a várva várt rejtély - pontosabban a motorháztetőjére.
Történt ugyanis, hogy miközben szokásos járőrözésén volt, egy idegen férfi hirtelen kilépett elé az útra és ő már nem tudott időben lefékezni, ezért elcsapta, majd elveszítve irányítását az autó felett, belecsapódott egy szembejövő másik kocsiba. Ő karcolás nélkül megúszta, de a másik jármű sofőrje kómába zuhant, az ismeretlen pedig, aki okozta az egész balesetet, lábtörést szenvedett a néhány megzúzódott bordája mellé. Másnap Alex szerette volna kideríteni, ki az az idegen, de az nem volt képes válaszolni, csak némán maga elé meredt egyfolytában. Mivel a balesetért egyértelműen felelős volt, az ügyet lezárták, a férfit pedig elvitték egy elmegyógyintézetbe, hogy ott kezeljék, ezzel oda is lett a misztikum.
De két hónappal később megcsörren a seriff irodában a telefon, és a vonal másik végén a kórházból tájékoztatják, hogy megszólalt az idegen. Mindössze három szót mondott, amit azóta is megszállottan ismételget: Cold Winter Farm. Alex ismeri a helyet, egy hatalmas területen fekvő, elhagyatott hely, az épületek is már jó ideje lakatlanok. Azonban a rejtély visszatért, ő pedig ellenállhatatlan késztetést érez, hogy egyből odahajtson és megpróbáljon a titkokra fényt deríteni, kit csapott el és mi köze van a férfinek a farmhoz. Annak ellenére elindul, hogy akkora vihar közelít, amit már ötven éve nem láttak a környéken.
Mikor betoppant a főépületbe, egyből látta, a hely ugyanolyan lakatlan, mint korábban, mindent vastag porréteg fed. De sok ideje nem maradt ezen töprengeni, mert a már eddig is erős hóvihar sokkal hamarabb felerősödött, mint várta, és elkezdett tombolni odakint. Tovább folytatva a kutatást a pincében sem talál említésre méltó dolgot. De hirtelen egy óriási robajt hall, és egy hatalmas fa beszakítja a ház mennyezetét. A leszakadó törmelék pedig eltorlaszolja az egyeten kivezető utat, csapdába ejtve Alexet, aki miután felhívja helyettesét, megtudja, az egész városban dühöng a vihar, az utak el vannak torlaszolva hóval és kidőlt fákkal, ezért egy jó ideig ő sem számíthat felmentőseregre.
De a beszélgetés után észreveszi hősünk, hogy a becsapódás ereje elmozdított néhány szekrényt, felfedve egy titkos járatot a falban. A folyosó végén pedig csupán egy liftet talál, amivel csak lefelé mehetne. Itt kezdődik majd az igazi, kaland, hogy a korábban felmerült kérdések mellett kiderítsük, miért van egy farmépület pincéjében lift, mit rejthet a mélység, és milyenek lesznek majd a válaszok; egyszerűek vagy szörnyűbbek, mint az bárki el tudná képzelni...
Nos, így indul a játék, melyben a fentiekből is leszűrhető, hogy alaposan kidolgozott történettel és karakterekkel fogunk találkozni. A nyomozást belső nézetben vihetjük végig egy igencsak méretes helyszínen, amit szépen lemodelleztek 3D-ben. A feladványok szépen be lesznek ágyazva a sztoriba, a hangulatot pedig a fejlesztők egyedi zenével próbálják még félelmetesebbé tenni. Az egyetlen dolog, amit most negatívumként tudnék említeni, az a grafika (a Wintermute Engine felel érte), ami sajnos elmarad a manapság megszokott szinttől, de ha a design része erős lesz a játéknak, akkor ez szerintem nem fog számítani, az ilyen kalandjátékokban úgysem a külcsín a legfontosabb. Persze még javulhat valamennyit a grafika, hiszen csak bő fél éve folyik a munka a projekten, de nagyjából erre kell majd számítani. Én személy szerint nagyon várom a megjelenést, amit jövő év augusztusára terveznek.
Történt ugyanis, hogy miközben szokásos járőrözésén volt, egy idegen férfi hirtelen kilépett elé az útra és ő már nem tudott időben lefékezni, ezért elcsapta, majd elveszítve irányítását az autó felett, belecsapódott egy szembejövő másik kocsiba. Ő karcolás nélkül megúszta, de a másik jármű sofőrje kómába zuhant, az ismeretlen pedig, aki okozta az egész balesetet, lábtörést szenvedett a néhány megzúzódott bordája mellé. Másnap Alex szerette volna kideríteni, ki az az idegen, de az nem volt képes válaszolni, csak némán maga elé meredt egyfolytában. Mivel a balesetért egyértelműen felelős volt, az ügyet lezárták, a férfit pedig elvitték egy elmegyógyintézetbe, hogy ott kezeljék, ezzel oda is lett a misztikum.
De két hónappal később megcsörren a seriff irodában a telefon, és a vonal másik végén a kórházból tájékoztatják, hogy megszólalt az idegen. Mindössze három szót mondott, amit azóta is megszállottan ismételget: Cold Winter Farm. Alex ismeri a helyet, egy hatalmas területen fekvő, elhagyatott hely, az épületek is már jó ideje lakatlanok. Azonban a rejtély visszatért, ő pedig ellenállhatatlan késztetést érez, hogy egyből odahajtson és megpróbáljon a titkokra fényt deríteni, kit csapott el és mi köze van a férfinek a farmhoz. Annak ellenére elindul, hogy akkora vihar közelít, amit már ötven éve nem láttak a környéken.
Mikor betoppant a főépületbe, egyből látta, a hely ugyanolyan lakatlan, mint korábban, mindent vastag porréteg fed. De sok ideje nem maradt ezen töprengeni, mert a már eddig is erős hóvihar sokkal hamarabb felerősödött, mint várta, és elkezdett tombolni odakint. Tovább folytatva a kutatást a pincében sem talál említésre méltó dolgot. De hirtelen egy óriási robajt hall, és egy hatalmas fa beszakítja a ház mennyezetét. A leszakadó törmelék pedig eltorlaszolja az egyeten kivezető utat, csapdába ejtve Alexet, aki miután felhívja helyettesét, megtudja, az egész városban dühöng a vihar, az utak el vannak torlaszolva hóval és kidőlt fákkal, ezért egy jó ideig ő sem számíthat felmentőseregre.
De a beszélgetés után észreveszi hősünk, hogy a becsapódás ereje elmozdított néhány szekrényt, felfedve egy titkos járatot a falban. A folyosó végén pedig csupán egy liftet talál, amivel csak lefelé mehetne. Itt kezdődik majd az igazi, kaland, hogy a korábban felmerült kérdések mellett kiderítsük, miért van egy farmépület pincéjében lift, mit rejthet a mélység, és milyenek lesznek majd a válaszok; egyszerűek vagy szörnyűbbek, mint az bárki el tudná képzelni...
Nos, így indul a játék, melyben a fentiekből is leszűrhető, hogy alaposan kidolgozott történettel és karakterekkel fogunk találkozni. A nyomozást belső nézetben vihetjük végig egy igencsak méretes helyszínen, amit szépen lemodelleztek 3D-ben. A feladványok szépen be lesznek ágyazva a sztoriba, a hangulatot pedig a fejlesztők egyedi zenével próbálják még félelmetesebbé tenni. Az egyetlen dolog, amit most negatívumként tudnék említeni, az a grafika (a Wintermute Engine felel érte), ami sajnos elmarad a manapság megszokott szinttől, de ha a design része erős lesz a játéknak, akkor ez szerintem nem fog számítani, az ilyen kalandjátékokban úgysem a külcsín a legfontosabb. Persze még javulhat valamennyit a grafika, hiszen csak bő fél éve folyik a munka a projekten, de nagyjából erre kell majd számítani. Én személy szerint nagyon várom a megjelenést, amit jövő év augusztusára terveznek.
Az ajtón lévő jel honnan lehet nekem ismerős?