- Boltokba került a Control
- A játék 80% feletti értékelést szedett össze
- A Digital Foundry a konzolváltozatot nézte meg
A Remedy Entertainmentre nem lehet mondani, hogy futószalagon készíti a játékokat. A stúdió 23 éves fennállása alatt eddig kilenc címet készített el, a Quantum Break és a Control között három év telt el. A Legöregebb házban játszódó programot az újságírók már kielemezték, az US Gamer a következőket írta a játékról: "A Control ugyanazt az alap formulát használja, ami a Remedy sajátja hosszú évek óta: harmadik személyű harc természetfelletivel fűszerezve, de most úgy tűnik, a stúdió megtalálta a recept végső változatát. Bár a párbeszédek furcsák, és a küldetés struktúra esetenként buta, a Control nagyszerű élményt nyújt. A Legöregebb Házzal és a Control Szövetségi Irodával a Remedy végre megtalálta azt a helyet, ahol a Remedy játékfejlesztései végre egésszé állnak össze." Hízelgő szavak, az biztos. A játék a legnagyobb kritika gyűjtő oldalon 37 pozitív, 9 vegyes, és mindösszesen 1 negatív rendelkezik, ez pedig remek eredmény.
Egy ilyen siker mögött persze megfelelő technológiának kell állnia, és ahogy az lenni szokott, a Digital Foundry fogta magát, és alaposan kivesézte a játékot. A csapat rövid összegzésében megállapította, hogy a Control konzolon is brilliánsan fest, egészen addig, amíg a megfelelő hardveren fut. Ez persze csak a tapasztalatok rövid változata, sokkal többet is megtudhattok az alábbi, majdnem fél órás videóból. Ti már elkezdtétek felfedezni a Legöregebb Házat?
A játék viszont közel sem olyan zseniális, mint azt a ( szerintem erősen lefizetett / érdekelté tett ) kritikusok tömjén szagú cikkei hirdetik. Az egész borzasztó üres és hangulattalan... Igen, misztikus meg minden, de közben olyan lélektelen az egész, hogy a fal adja a másikat. A Remedy soha nem a jó lövöldözős szekvenciáikról volt híres, szerintem ez még talán rosszabbul is sikerült, mint a Quantum Break esetén. Ilyen rossz lövöldözős élményt keresve is nehéz találni, semmi élvezet, érzés nincs benne. Egyszerűen semmilyen. A párbeszédek tényleg borzalmasak, de az npc-k sokkal irritálóbbak már önmagukban, igazából annyira nem érdekelt mit mond, már a képe alapján ütöttem volna mindet azonnal. :( A történet csak elsőre tűnik meglepőnek, izgalmasnak semmiképp nem nevezném.
Az rtx-től én nem voltam elájulva ( 2080ti ), tényleg minden olyan, mintha felmostak volna 100 vödör vízzel, meg minden tükröződne, de ilyet egyrészt eddig is láttunk és a törést is megoldották anno cpu-ból. Sokkal jobban örültem volna, ha nem az sütne az egész játékról, hogy semmi más nem érdekelte őket, csak az, hogy az rtx-et promózzák. Ha ez az irány marad, akkor egy nagyon felesleges kamu termék marad a nyakunkon az rtx képében. Akárcsak a hairworks... Egy játékban ezeknek kellene a legutolsó dolognak lenniük és nem úgy promózni, hogy ha kimaradsz akkor lemaradsz. Nem erről lesz jó egy játék... Pont az ilyen hozzáállás miatt fordulnak egyre többen az Indie szektor felé, mert ami ma a mainstream játékgyártásban megy azt inkább nem akarom minősíteni, mert úgyis kipontozza... :(
Control / Remedy : 7.0 / 10 ( jóindulattal )