Manapság minden nagyobb játék kap valamilyen werkfilmet, így nem csoda, hogy a 2013-as év egyik legjobban várt PC-exkluzív stratégiája, a második világháború szovjet frontjának poklát megelevenítő Company of Heroes 2 is egy fejlesztői naplósorozattal jelentkezik. Az első rész már meg is nézhető alant, és bár sok tényleg fontos információ nem hangzik el benne (ezért sem láttuk értelmét feliratozni), a beillesztett anyag alatt összeszedjük, mi újat tudunk meg, miközben a lenyűgöző játékmenet-felvételeket nézzük.
A Company of Heroes 2 azért a szovjet frontot választja helyszínül, mert a második világháború 15 legvéresebb ütközetéből 13 ott folyt, milliós tömegek csaptak össze, és olyan csatákat vívott a náci Németország a bolsevista Szovjetunióval, amekkorákra azóta sem igen akadt példa. A készítők szerint ez még egy feltérképezetlen RTS-terület, így igazi újdonságokkal képesek meglepni bennünket.
Az első ezek közül, hogy a pályát takaró köd a mozgásban lévő egységek látótávolságához, illetve tekintetük irányához idomul, sokkal fontosabbá téve a manőverezést, mint eddig valaha. S ha már manőverezés, egységeink képesek átvágni a kisebb objektumokon, árkokon és bokrokon, hogy jobban kihasználhassák a terep nyújtotta adottságokat. Ez már csak azért is fontos lehet, mert az orosz tél kegyetlensége egyik félnek sem kedvez, és ha sok időt töltünk a szabad ég alatt, katonáink jégcsappá fagynak. Az időjárás egyébként kiemelt szerepet kap: a hó hatalmasra duzzad a bakák lába alatt, a jégen mind az emberek, mind a járművek megcsúsznak, a hideg pedig senkit és semmit nem kímél. Különleges taktikai adalék, hogy a jégen manőverező egységek elsüllyedhetnek a vízben, ha kilőjük alóluk a szilárd talajt.
A grafikát sokszor méltattuk már, de ismét el kell mondanunk, hogy lenyűgöző, amit a Company of Heroes 2 a monitorra varázsol. Ráadásul a pályáknak van tavaszi és téli változatuk, ahol az időjárási viszontagságoknak megfelelően változnak a fedezékek és a stratégiai lehetőségek. Ugyan a Total War: Rome II nagy ellenfél lesz, a Company of Heroes 2-nek bizony komoly esélye van az év RTS-évé válni. Várjuk a második fejlesztői naplót, srácok, reméljük, az MI-ről is mondtok majd ezt-azt!
A Company of Heroes 2 azért a szovjet frontot választja helyszínül, mert a második világháború 15 legvéresebb ütközetéből 13 ott folyt, milliós tömegek csaptak össze, és olyan csatákat vívott a náci Németország a bolsevista Szovjetunióval, amekkorákra azóta sem igen akadt példa. A készítők szerint ez még egy feltérképezetlen RTS-terület, így igazi újdonságokkal képesek meglepni bennünket.
Az első ezek közül, hogy a pályát takaró köd a mozgásban lévő egységek látótávolságához, illetve tekintetük irányához idomul, sokkal fontosabbá téve a manőverezést, mint eddig valaha. S ha már manőverezés, egységeink képesek átvágni a kisebb objektumokon, árkokon és bokrokon, hogy jobban kihasználhassák a terep nyújtotta adottságokat. Ez már csak azért is fontos lehet, mert az orosz tél kegyetlensége egyik félnek sem kedvez, és ha sok időt töltünk a szabad ég alatt, katonáink jégcsappá fagynak. Az időjárás egyébként kiemelt szerepet kap: a hó hatalmasra duzzad a bakák lába alatt, a jégen mind az emberek, mind a járművek megcsúsznak, a hideg pedig senkit és semmit nem kímél. Különleges taktikai adalék, hogy a jégen manőverező egységek elsüllyedhetnek a vízben, ha kilőjük alóluk a szilárd talajt.
A grafikát sokszor méltattuk már, de ismét el kell mondanunk, hogy lenyűgöző, amit a Company of Heroes 2 a monitorra varázsol. Ráadásul a pályáknak van tavaszi és téli változatuk, ahol az időjárási viszontagságoknak megfelelően változnak a fedezékek és a stratégiai lehetőségek. Ugyan a Total War: Rome II nagy ellenfél lesz, a Company of Heroes 2-nek bizony komoly esélye van az év RTS-évé válni. Várjuk a második fejlesztői naplót, srácok, reméljük, az MI-ről is mondtok majd ezt-azt!
Amúgy a THQ-s Humble cuccnál már a Titan Quest-et és a Red Faction dlc-t is megkapod
A grafika sem idei évi, de ez még változhat.