A játék tíz évvel az előző Generals eseményei után helyezkedik el, a három szembenálló fél pedig a korábbi játékból az Egyesült Államokat váltó Európai Unió, a visszatérő Global Liberation Army, valamint a kínai hadsereg kiterjesztéséből megalakult Asian Pacific Alliance -- a csapat azt tervezi, hogy a későbbiekben a GDI és a NOD is visszatér, valamint meglátogatják a Tiberium- és a Red Alert-univerzumot is.
A frakciók számára rendelkezésére álló egységek egyharmada korábbról már ismert, érintetlenül átkerült elem, a másik harmad finomított, a harmadik pedig vadonatúj játékszer. A fejlesztők szándéka az volt, hogy a veterán rajongók megtalálják a kedvenceiket is a felhozatalban, így többek között újra harctérre küldhetjük az Overlord tankot.
Nem szabad elfelejteni, hogy a játék őszi megjelenése után, 2014-ben jönnek az egyszemélyes kampányküldetések, ami egy dinamikus, folyamatosan bővülő gyűjtemény lesz, változatos feladatokkal és nem utolsósorban a sorozatban eddig még nem látott látvánnyal megfejelve, hiszen a Command & Conquer a Frostbite 3 segítségével kel életre. Ez elsősorban szebb és részletesebb egységeket tesz lehetővé, de a fizika és természetesen a rombolhatóság is jobb, arról nem is beszélve, hogy a netkód is komolyabb.
Már csak annak szurkolok, hogy el ne rontsák a játékmenet, vagy a mikrotranzakciós rendszer kiegyensúlyozatlanságával.